A Spotify nagyjából két éve ígéri, hogy a versenytársaihoz hasonlóan veszteségmentesen tömörített zenékkel bővíti a kínálatát. Most úgy tűnik révbe ér a fejlesztéssel, viszont egy új csomagban kínálhatja az új szolgáltatását.
„Supremium” csomaggal bővülhet a Spotify
Az Apple és az Amazon már korábban bővítették veszteségmentesen tömörített zenékkel a zenei kínálatukat, azonban a Spotify egészen mostanáig nem tette azt meg. Hiába jelentette be két éve a „CD-minőségű” Spotify HiFi szolgátatását, az nem érkezett meg a felhasználókhoz, így maradt a 320 kbps-os bitrátájú, veszteséges tömörítés.
Azonban a Bloomberg értesülései szerint már az idén megérkezhet a Spotify HiFi szintű szolgáltatása néhány piacon. Viszont a cég az Apple-lel és az Amazonnal ellentétben felárért, egy új csomagban kínálhatja a fejlesztését. Iparági pletykák szerin a tervezett előfizetés neve „Supremium” lehet.
A hwsw megjegyzi, mindemellett a Spotify a meglévő Premium csomagja előfizetőinek kiterjesztett hozzáférést tervez biztosítani a hangoskönyvekhez októbertől, egyelőre az amerikai piacon. Az említett csomag jelenleg 9,99 dollárba kerül. Ez valamivel olcsóbb, mint az Apple Music szolgáltatás (10,99 dollár).
Rengeteg felhasználó
A nyereségessége érdekében a Spotify tavaly több mint 40 piacon emelt árat. Emellett idén a dolgozói létszámának nagyjából 8 százalékos csökkentésével próbálta visszafogni a költségeit.
Egyébként Spotify a világ legnépszerűbb zenei streaming-szolgáltatása. Több százmillióan hallgathatják ha a hirdetésekkel támogatott ingyenes szintje felhasználóit is számításba vesszük. Mögötte a piacon az Apple Music áll a második helyen, a becslések szerint nagyjából 80 millió előfizetővel.
Aránytalan lehet a bevételek elosztása a streamingpiacon
Gyorsan növekszik a streaming-előfizetők száma és a zenehallgatással töltött idő is, így a szektor bevételei az egekbe szöktek szerte a világon. Azonban a megugró profitból meglehetősen aránytalanul részesülnek az érintettek. Tavaly a streaminplatformok nagyjából a díjak 30 százalékát tartották meg, a kiadóké és az előadóké volt összesen 55 százalék, valamint a szerzők a zeneműkiadókkal együtt 15 százalékon osztoztak.
Tavaly több szakmai szervezet is az online streaming-díjbevételek felosztási rendszerének az újraszabályozását sürgette. Szóba került, hogy változtatnának a lejátszási listák összeállításának metódusában is, mert az a sztároknak kedvez. Például a Spotify-on az összes lejátszás 90 százaléka 57 ezer előadóhoz volt köthető korábban. Pedig a katalógusában 8 millió olyan előadó volt, akiknek a 93 százaléka kevesebb mint ezer hallgatóhoz jutott el havonta.