A Facebook és az Instagram előfizetéses modelljén dolgozhat a Meta. A rendszer hasonlóan működhet, mint amit például a Spotify vagy a YouTube prémium szintjein megszoktunk. A rendszer kizárólag az Európai Unión belül várható, így Magyarországon is.
Fizetős szolgáltatást indíthat a Facebook és az Instagram
Reklámmentességet kínáló prémium előfizetéses modellen dolgozik a Facebook és az Instagram oldalaihoz a Meta a New York Times forrásai szerint. A hírportál úgy véli, a rendszer hasonlóan működhet mint a Spotify, a YouTube, vagy a Twitter prémium szintje.
A reklámok hiánya mellett a fizetős csomag másik előnye lehet, hogy abban az előfizetők kikerülhetnek a profilozás alól. Nem lenne többet érdeke a Metának adatok gyűjteni róluk azért, hogy aztán célzott reklámokkal szórhassa meg őket. Azonban előfordulhat, hogy a Facebookon és az Instagram is meg fogja próbálni átterelni a felhasználókat a cég az előfizetéses szolgáltatásra. Például úgy, hogy megnövelik az ingyenes modellen futó reklámok mennyiségét.
A Leet megjegyzi, a szolgáltatás áráról egyelőre nincsenek hírek. Ahogyan arról sem, mikor indulhat a fizetős rendszer. Hozzáteszik, az előfizetéses modell csakis az Európai Unión belül indulhat – persze nem kizárt, hogy a sikeressége függvényében be fogják vezetni más piacokon is.
Felül az MI-vonatra a Meta is
Egyébként ebben a hónapban a Meta számos szolgáltatása kiegészülhet a mesterséges intelligencián alapuló, magyarul „perszónáknak” nevezett chatbottal a Financial Times információi szerint. Az emberközeli, személyiségekkel ellátott program a felhasználók kereséseit hivatott egyszerűbbé tenni. Emellett személyre szabott ajánlásokat tehet párbeszédes formában.
Iparági pletykák szerint az MI-nek akár harminc különböző személyiségjegye is lehet. Például egy szörfös karakter elsősorban utazási ajánlatokat fog tudni tenni, egy másik pedig Abraham Lincolnra hasonlíthat. Ráadásul a robotok akár üzenetek megírásában is segítséget nyújthatnak. A fejlesztés olyan platformokon is megjelenhet, mint a Facebook és az Instagram.
Azonban a portál megjegyzi, bár a Meta a chatbot felhasználói előnyeit hangsúlyozza, a beépített MI-vel több adatot szerezhet például a felhasználók érdeklődési köreiről a programmal folytatott beszélgetéseik révén. Ezzel Zuckerbergék akár tovább is finomíthatják a hirdetések célzását a platformjaikon.
Hozzáteszik, az elmúlt hónapokban a Snap is szponzorált linkekkel bővítette a ChatGPT-alapú My AI chatbotját. A Meta egy hasonló fejlesztéssel akár jelentősebb reklámbevételekhez is juthat.