Fotó: unsplash

Panaszkodik a Tesco

Anyaországában, Nagy-Britanniában az online kereskedők miatt csökken a bevétel.


​Levélben panaszkodnak

Összesen 18 hagyományos boltokat működtető kiskereskedelmi cég vezetője írt levelet a brit kormánynak amiatt, mert aggódnak a jövőjük miatt. A szigetországban a kereskedelmi ingatlanok után adót kell fizetniük, amit a pandémia ideje alatt felfüggesztettek, a tervek szerint azonban idén áprilistól újra beszedik majd. A vezetők szerint emiatt hátrányba kerülnek a hagyományos boltokat nem használó online kiskereskedőkkel, például az Amazonnal szemben. Az adó szerintük nehezíti a kiskereskedelmi szektor fellendülését, ami munkahelyek ezreit sodorhatja veszélybe. Úgy látják, a megoldás az online kiskereskedőkre kirótt 1 százalékos illeték bevezetése lenne.

​Az Amazon szerint

A statisztikai adatokat nézve a Tesco vezetőjének igaza van, hiszen 2020-ban a hagyományos boltok forgalma több mint 10 százalékkal csökkent 2019-hez képest. A legfőbb versenytársnak számító Amazon forgalma ugyanakkor csak az Egyesült Királyságban 51 százalékkal nőtt. Ráadásul adóként csak forgalmának 0,37 százalékát fizette be. Az Amazon ezzel szemben azzal érvel, hogy 2010 óta 23 milliárd fontot fordítottak munkahelyteremtésre és 2019-ben 1,1 milliárd fonttal gazdagították a brit költségvetést.

Friss

Mercedes vagy Ferrari, Tesco vagy Lidl? Így választottak a netezők


Tavaly az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, a szépségápolásban a fórumokon volt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét.

A 2020-as Social Index rangsorának felépítésénél a márkákat egymáshoz viszonyított online jelenlétük minősége mentén súlyozta a SentiOne, egyrészt a hozzájuk kapcsolódó tartalmak mennyiségét, másrészt azok érzelmi hátterét is figyelembe véve.

Forma 1 és Mercedes

Az autómárkák a legkedveltebb kategória, azaz a legnagyobb internetes párbeszéd itt tapasztalható a SentiOne elemzése szerint. A tavalyi Social Index győztese ebben a csoportban a Ferrari volt, amely viszont idén a Mercedes és a BMW mögött végzett, a harmadik helyen. Az Audi lecsúszott a dobogóról, a Tesla viszont tartotta az ötödik helyezést. .

Cserélt a Tesco, Lidl és Spar

Az élelmiszerbolt kategória tavalyi dobogósai helyet cseréltek, a Tesco második helyről az élre váltott, a Spar a harmadik helyre csúszott, a bronzérmes Lidl pedig idén második lett a versenyben. A 2020-as évben az élelmiszervásárlás a második kedvenc témája volt a netezőknek, idén a férfiak is nagyobb számban csatlakoztak a párbeszédhez, amely főleg a Facebookon és website-okon zajlott. Az első ötbe került még az Aldi és a Penny, a Manna lánc kikerült a TOP10-ből, helyére a Reál lépett.

Édesszájúak versenye

A Nasi kategóriában 66 márkát elemeztek a SentiOne szakemberei, ezek között több sós nassolni való is volt, de az első tízbe kizárólag édességek kerültek be, és a korábbi évekhez hasonlóan töretlenül vezet a Nutella. A 2020-as évben öt helyet ugorva szorongatta meg a második helyezett Lindt, a márka kapcsán az említések 85 százaléka volt pozitív. A Bounty és a Boci helyére a Nestlé és a Cserpes lépett a legjobb 10-be, a Túró Rudi viszont stabilan tartotta a helyét a TOP5-ben.

Cipők, sportmárkák

A NIKE idén is megnyerte a divat kategóriát, legnépszerűbb tartalmai a cipőkről szóltak. A legnagyobb elérést a márka a Deichmann cipőbolt Facebook oldalán keresztül kapott, de a legkedveltebb bejegyzés a Glamour Hungary oldalán született egy NIKE reklám kapcsán. A második és harmadik helyezett sportmárka, az Adidas és a Puma is tartotta előző Social Index során megszerzett pozícióját. A kategória első tíz helyezettje között idén először szerepel két magyar márka, a Süel és az Amnesia.

Szépségápolás

Ez a kategória az egyetlen, amelyben az internetezők a fórumokon osztják meg leginkább a gondolataikat, de népszerűek az Instagram bejegyzések és a videós tartalmak is a témakörben. Ebben a kategóriában volt az 2019-es indexhez képest a legtöbb mozgás, a tavalyi győztes L'Oréal a negyedik helyre csúszott, a Rossmann vette át a helyét. Az első tízbe viszont bekerült a Vichy, a Lush, a Bioderma és az Isana is.

Bankok

A legkevésbé népszerű kategória az online bejegyzések szerint a bankok, ahol első az OTP. Tavaly a legtöbb és legpozitívabb említést az OTP bank kapta, köszönhető ez részben az általa szponzorált OTP ligának és a Simplepay fizetési rendszernek is.

Ne hagyd ki!