A Twitter piacára tört be Zuckerberg az új platformmal
Fotó: Shutterstock

Regisztrációk millióival indult a Twitter riválisa

Elindította az új közösségi oldalát a Meta az Egyesült Államokban. A Twitter riválisának szánt platform felhasználóinak a száma óriási tempóban gyarapszik. Annak ellenére, hogy az indulása Európában még várat magára.


Villámsebességgel növekszik a felhasználók száma a Meta új oldalán

Mióta Elon Musk felvásárolta a Twitter, annak népszerűsége hanyatló pályára került. Ezt a népszerűségvesztést próbálja kihasználni a Meta. Magyar idő szerint csütörtök hajnalban indította el Mark Zuckerberg cége az új, közösségi platformját, a Threads-et (az angol szó magyar jelentése: szálak - a szerk.) az Egyesült Államokban.

A szolgáltatás az Európai Unióban egyelőre nem elérhető. Az Independent szerint amiatt, mert attól tartanak az amerikaiak, hogy problémákba ütközhetnek az öreg kontinensen a rendkívül szigorú adatvédelmi szabályok miatt. Azonban a HVG megjegyzi, nagyon úgy tűnik, egy ekkora piac nélkül is remekül teljesít a Threads.

Az indulása után átlagosan nagyjából másfélmillió felhasználóval gyarapodott a portál minden 60 percben, így a hetedik óra végére elérte a 10 millió regisztráltat. A TechCrunch hozzáteszi, az iOS-en keresztül fel lehetett iratkozni a szolgáltatásra. Akik megtették, az Instagramon kaptak értesítést az indulásról. A Threads egyébként is szorosan kapcsolódik az Instához.

Persze kérdéses, meddig fog tartani az oldal lendülete, valamint mekkora sikere lesz a jövőben például Európában is (ha egyszer elindul).

A jövőben nagyobb védelmet biztosít a gyerekeknek a Meta a platformjain

Mindemellett azt is a napokban jelentette be a Meta, hogy mentális szempontból nagyobb biztonságot kíván nyújtani a fiatalabb felhasználóinak. Ezért új jóléti és felügyeleti funkciókkal bővíti a Facebookot, a Messengert és az Instagramot (hasonló funkciók valószínűleg a Threads-on is megjelennek – a szerk.).

A legnagyobb változás a Messengert érinti. Az Instagramon már létező funkcióhoz hasonlóan az üzenetküldő alkalmazásban is lehetősége lesz a szülőknek (vagy a gyermek törvényes képviselőinek), hogy megnézzék, mennyi időt tölt a platformon, valamint kikkel beszélget. Emellett értesítést fognak róla kapni, ha a gyermek valakit jelent a közösségi oldalon.

A Meta a jövőben arra is figyelmeztetni fogja a tizenéves felhasználókat, ha túl sok időt töltenek a Facebookon. 20 perc után fogják jelezni, hogy onnantól érdemes lenne más dologgal foglalkozniuk.

Hasonló funkció érkezik az Instagramre is. Ott a fiatalok esténként fognak ilyen figyelmeztetést kapni, ha a platform úgy találja, túl sokat görgetik az oldalt.

A zaklatások visszaszorítása érdekében a Meta tesztel az Instán egy olyan funkciót is, amely megtiltja, hogy olyan felhasználóval lépjen kapcsolatba a gyermek, aki nem követi őt. Egy meghívót kellene küldeni az illetőnek, ha kapcsolatba akarna lépni vele. Amíg ezt nem fogadja el a másik fél, addig semmilyen formában nem üzenhet neki.

Mark Zuckerberg cégének a bejelentése nem meglepő, hiszen a gyermekvédelmi törvények miatt a korábbinál nagyobb nyomás nehezedik a vállalatra.

Ne hagyd ki!