Régi vágyak teljesültek
Az Uber vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi először idén áprilisban beszélt arról, hogy amint kitisztulnak a jogi követelmények, a vállalat minden bizonnyal belevág a kannabisz-bizniszbe. Úgy tűnik, eljött a pillanat, ugyanis az anyavállalat hivatalos tájékoztatása szerint az Uber Eats megállapodott a Tokyo Smoke kannabisz-kiskereskedővel.
A Tokyo Smoke a napokban kerül fel az ételszállító app piacterére. Ezt követően a felhasználók az Uber Eats-en keresztül leadhatják rendeléseiket a rekreációs kannabisz-termékekre, amelyeket a hozzájuk legközelebbi Tokyo Smoke üzletben vehetnek át. A szolgáltatás egyelőre csak Kanada legnépesebb tartományában, Ontario-ban lesz elérhető.
Dübörgő üzletág
Annak ellenére, hogy a rekreációs marihuánás termékeket már három éve legalizálták Kanadában, az éves, nem orvosi célú kannabisz-eladások 40 százalékáért még mindig az illegális termelők felelnek.
Az Uber Eats és a Tokyo Smoke segítségével az emberek biztonságos és legális termékeket vásárolhatnak. Abban reménykednek, hogy a két vállalat közös akciója segít visszaszorítani a feketepiac burjánzását.
Persze vélhetően nemcsak az emberbaráti szeretet motiválta az Uber-t az új szolgáltatás bevezetésében. A BDS Analytics ágazati kutatócég adatai szerint Kanadában a kannabisz-piac értéke idén meghaladja a négymilliárd dollárt, előrejelzések szerint 2026-ra pedig a 6,7 milliárd dollárt is elérheti.
Az Uber szóvivője elmondta, hogy amint rendeződnek a jogi aggályok, más területekre is kiterjesztik a marihuána-kiszállítást.