A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2020-ban elérte a nettó 1046 milliárd forintot, először lépve át az 1000 milliárdos lélektani határt – derült ki a Reacty Digital Olcsóbbat.hu szakmai támogatásával, e-kereskedők körében végzett felméréséből.


Az előrejelzés szerint 2025-re a gazdasági környezettől és a fogyasztói szokásoktól függően további 91-161 százalékos növekedés várható. A járvány hatására tavaly először fordult elő, hogy a készpénz elveszítette dominanciáját az online kiskereskedelemben.

Egy év alatt két évnyi bővülés

A 2020-ban mért nettó 1046 milliárd forintos forgalom 34 százalékos növekedést jelent a 2019-es nettó 781 milliárd forinthoz képest. A korábbi évek növekedési ütemét figyelembe véve ez nagyjából két évnyi bővülésnek felel meg egyetlen év alatt. A legnagyobb forgalmú termékkategória a számítástechnika volt, ezt követte a ruházat és sportruházat, valamint a szórakoztató elektronika.

A vásárlások átlagos kosárértéke nagyjából ötezer forinttal (19 860 forintról 14 910 forintra) csökkent a 2019-ben mért adathoz képest. Ez feltételezhetően az online vásárlások számának emelkedésére vezethető vissza. A kényszerű otthonlét miatt ugyanis az emberek olyan kisebb értékű dolgokat is online rendeltek, amiket egyébként offline üzletben vásároltak volna meg, de 2020-ban a boltzár miatt nem tudták ezt megtenni. A koronavírus járvány miatti lezárások következtében a webáruházak 2020 és 2021 márciusában is olyan kiemelkedő forgalommal számolhattak, amilyenre korábban csak a karácsonyi időszakban volt példa. Mindennek is köszönhető, hogy 2020-ban minden tizedik forintjukat online költötték el a magyarok, az e-kiskereskedelem részesedése elérte a teljes kiskereskedelem forgalmának közel 10%-át.

Viszlát, kápé!

A kínált szállítási módok tekintetében a futárszolgálattal való házhozszállítás verhetetlen, a fizetést illetően azonban érdekes év volt a 2020-as. A webáruházak szerint tavaly a vásárlások értékének 54%-át fizették az online rendelők készpénzmentesen (pl. a futárnál bankkártyával vagy online kártyás fizetéssel), így 2020-ban először a készpénz elveszítette dominanciáját az e-kiskereskedelemben. Amire a szakemberek évek óta vártak, abban a járvány tudott áttörést elérni.


The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

A karrier 6 szintje, mérd be, hol tartasz most

Ahány ember, annyi pályív. Ideális esetben az idő múlásával mindenki nagyobb feladatokat és több felelősséget vállal magára, folyamatosan fejlődik, lépked felfelé a ranglétrán. Gary Burnison üzleti tanácsadó 6 szintet határozott meg a karrierépítésben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Hasznos a Facebook új „minitévéje”, de tévézésre alkalmatlan

A Facebook 2018-ban dobta piacra első igazi, saját gyártású okoseszközét, a Portal-t. A videóhívásokra fejlesztett készülék bevált, a vállalat most egyből két új masinát mutatott be.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

A cégóriás autókat és rengeteg pénzt adott a beoltott dolgozóinak

Az Amazon egyelőre nem követeli meg a dolgozóitól, hogy oltassák be magukat, de minden követ megmozgat, hogy minél több alkalmazottja felvegye a koronavírus elleni vakcinát. Ennek érdekében nagyszabású „ösztönzőprogramot" indított.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!