Európai vásárlóerő felmérés Gfk

Boltokban hagyjuk a fizetésünk felét

Luxemburgban a legmagasabb a vizsgált 25 európai ország közül a kiskereskedelmi vásárlóerő (12 067 euró - 4,7 millió forint), míg Magyarországon mindössze 4572 eurót (1,8 millió forint) költenek az emberek egy év alatt az üzletekben. Ez a magyar fizetés felét jelenti. A vizsgált 25 ország átlaga 6517 euró.


A Gfk piackutató cég tanulmányában 25 európai országot vizsgált kiskereskedelmi vásárlóerő tekintetében. A fogyasztók átlagosan 6517 eurót költenek boltokban.

Élen Luxemburg

Luxemburg az éllovas, ahol a kiskereskedelmi kiadásokra az emberek 12 067 euró fordíthatnak egy évben, ami több mint 85 százalékkal az európai átlag felett van. A második és harmadik helyen Svájc és Dánia áll. Németország van a legközelebb az átlaghoz, ahol az emberek 6 667 euró kereskedelmi vásárlóerővel rendelkeznek.

Évi 1,8 millió forintot költenek a magyarok a boltokban

A visegrádi és a szomszédos országokkal együtt a rangsor utolsó harmadában található Magyarország.

Nálunk jóval EU-átlag alatti, 4572 eurós (évi 1,8 millió forint, havi 150 000 forint) az átlagos kiskereskedelmi potenciál lakosonként. Az átlag európai kiskereskedelmi vásárlóerőhöz viszonyítva (100%) a magyar vásárlóerő 70.2%. A magyarok az összes rendelkezésre álló jövedelemük közel 50 százalékát költik el a kiskereskedelemben.

A regionális különbségek azonban nemcsak a kontinens országai között, hanem az egyes országokon belül is jól megfigyelhetők. Magyarországon Budapesten a legmagasabb és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében a legalacsonyabb a vásárlóerő.


Ne hagyd ki!