Tele van a sajtó a légiközlekedés fokozatos újraindulásának híreivel, miközben a turistabuszokat üzemeltető cégek nehéz helyzetéről jóval kevesebbet hallani, Pedig ott is nagy a baj. A hazai szolgáltatók zöme az iparági szereplők szerint csődbe mehet.


A csoportos be- és kiutaztató vagy európai körutas nemzetközi turizmus beindulására még várni kell, az óvatos, visszafogott nyitásra 2021 ősze előtt nincs reális esély – összegezték a helyzetet és a lehetséges jövőképet a hazai autóbuszos vállalkozások 60 százalékát tagjai között tudó Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary Autóbusz Tanácsának résztvevői legutóbbi ülésükön.

Dittel Gábor ügyvezető főtitkár a Világgazdaságnak kifejtette: arra számítanak, hogy a pandémia hosszú távon is át fogja írni az utazási szokásokat. A piac csak lassan, fokozatosan épül vissza, mérhető és értékelhető számú nemzetközi utazóközönségre 2022 nyara, 2023 előtt nemigen lehet számítani. Ugyanakkor a tartósan álló járművek ismételt üzembe és forgalomba helyezése tetemes költségekkel jár egy közel másfél éves bevétel nélküli időszak után. A szolgáltatói oldal óhatatlanul csökkenni fog, kevesebb lesz az életképes vállalkozás.

A korábban eseti megrendelésre dolgozó, kiegészítő tevékenységet nem végző, tőkeszegény családi mikro- és kisvállalkozások túlélésére minimális az esély, ami azért is gond, mert ők adják a piac akár a 80‑90 százalékát. Az ázsiai csoportok gyakorlatilag eltűntek, a kontinentális utazások visszaesése még jövőre is kitarthat. Mindeközben a belföldi turizmus sem generál megfelelő számban autóbuszos csoportokat.

Mi lehet a megoldás?

Új területek felkutatása: ez lehet a MICE, azaz hivatásturizmus, az iskolás csoportok, sportolók szállítása, vagy a belföldi kulturális, gasztro- vagy élményturizmus – állapították meg a piaci szereplők.

Ha a tendencia nem változik, valamennyi fővárosi turisztikai látványosság – a Citadella, a budai vár, a Kossuth tér és a Parlament, a bazilika, a Hősök tere – esetében megszűnik a városnéző különjárati autóbuszokkal való megközelítés, a megállás, a le- és felszállítás, a parkolás lehetősége, így ez a szolgáltatás akár el is tűnhet a palettáról – figyelmeztet állásfoglalásában az autóbusztanács.


The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

Az Amazon milliós belépési bónusszal csalogatja a munkavállalókat

Közeledik a karácsonyi hajsza, az Amazon viszont egyre nagyobb munkaerőhiánnyal küzd, ezért újabbnál-újabb ösztönzőkkel próbálja becsalogatni a leendő munkavállalókat. Aktuális akciójában forintban akár 1,3 milliós bónuszt is bezsebelhetnek a friss belépők.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

35 évesen nyugdíjba ment, ára volt, de megérte

A most 37 éves Katie Donegan története tökéletesen példázza, hogy elszántsággal, kitartással és tudatos pénzügyi tervezéssel bárki idejekorán nyugdíjba vonulhat, hogy más dolga se legyen, csak élvezni az életet. Mindezt úgy, hogy közel 430 millió forintnak megfelelő angol font van a bankszámláján.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Felfoghatatlan, mennyivel gazdagodtak a milliárdosok a járványban

Az Institute for Policy Studies (IPS) agytröszt és az Americans for Tax Fairness mozgalom szakértői megvizsgálták, hogy az USA milliárdosainak mennyivel gyarapodott a vagyona a pandémia idején. A kutatás alátámasztja azt az „egyetemes igazságot", hogy egy világválság a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket pedig még szegényebbé teszi.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!