Több millió eurós marketingkampánnyal és a beutazási korlátozások eltörlésével csalogatja a turistákat Görögország.

A siralmas tavalyi év után Görögország gőzerővel dolgozik a turizmus fellendítésén. 2019-ben 18 milliárd euró volt a szektor teljes árbevétele, tavaly ez a szám alig érte el a 4 milliárdot – írja a Reuters. Görögország teljes GDP-je 8 százalékkal esett vissza a pandémia évében. Az idei nyár kritikus fontosságú a gazdaságuk helyreállításában, ugyanis minden ötödik görög a turisztikai szektorban dolgozik, így az ő megélhetésük is veszélybe kerül, ha nem járnak sikerrel.

​Görögországra van szükséged

Nagyjából ezzel a szlogennel csábítják a home office-ban elgémberedett európai turistákat. A görög állam több millió eurót invesztál a turizmusba, nagyrészt promócióra. A marketing anyagokat a legfontosabb célpiacokon fogják bemutatni, például Nagy-Britanniában és Németországban. Számos kampányvideót készítettek, melyek részletesen bemutatják a legszebb történelmi helyeket, strandokat és csehókat.

Haris Theoharis turizmusért felelős miniszter elmondta, az európai, amerikai, a brit és izraeli turisták karanténkötelezettség nélkül utazhatnak hozzájuk, ha rendelkeznek oltási igazolással, vagy negatív Covid-teszttel. Egyelőre ez csak félmegoldás, ugyanis a turistáknak jelen állás szerint karanténba kell vonulniuk anyaországukba való hazatértükkor, így csökkenhet az utazási kedv. A miniszter bizakodóan tekint a jövőre, és úgy véli, hamarosan Nagy-Britannia és Németország is zöld listára teszik az országot. Ez a két állam adja a legtöbb turistát a görögöknek.

​Erős kezdés után erős visszaesés

A megtépázott egészségügyi rendszerük ellenére Görögország egész jól viselte a vírus első hullámát, a második hullám viszont már őket is padlóra küldte. Az utazási korlátozások és a vendéglátóhelyek bezárása komoly gondokat okozott a gazdaságuknak. A kormány úgy véli, hogy az oltási kampánynak, a tömeges tesztelésnek és a napfényes időjárásnak köszönhetően rengeteg turistát fogadhatnak az idei nyári szezonban. Haris Theoharis arra a kérdésre, hogy milyen bevételt vizionál a turisztikai ágazatnak, csak ennyit mondott: „Biztosan jobb lesz, mint tavaly."

​Mindenki mozgolódik

A növekvő átoltottságnak és a csökkenő fertőzési számoknak köszönhetően egyre több ország enyhíti az utazási korlátozásait. Nemrégiben Nagy-Britannia is bejelentette, hogy a biztonságosnak ítélt országokba május 17-től megkötések nélkül utazhatnak a polgárok. Málta ennél még tovább ment: azok a turisták, akik a szigetországot választják, akár 80 ezer forintos támogatást is kaphatnak.

The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

A karrier 6 szintje, mérd be, hol tartasz most

Ahány ember, annyi pályív. Ideális esetben az idő múlásával mindenki nagyobb feladatokat és több felelősséget vállal magára, folyamatosan fejlődik, lépked felfelé a ranglétrán. Gary Burnison üzleti tanácsadó 6 szintet határozott meg a karrierépítésben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Hasznos a Facebook új „minitévéje”, de tévézésre alkalmatlan

A Facebook 2018-ban dobta piacra első igazi, saját gyártású okoseszközét, a Portal-t. A videóhívásokra fejlesztett készülék bevált, a vállalat most egyből két új masinát mutatott be.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

A cégóriás autókat és rengeteg pénzt adott a beoltott dolgozóinak

Az Amazon egyelőre nem követeli meg a dolgozóitól, hogy oltassák be magukat, de minden követ megmozgat, hogy minél több alkalmazottja felvegye a koronavírus elleni vakcinát. Ennek érdekében nagyszabású „ösztönzőprogramot" indított.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!