Belegondoltál, hogy milyen eszement kihívás a járvány az utazási cégeknek?
Fotó:123RF

Belegondoltál, hogy milyen eszement kihívás a járvány az utazási cégeknek?

Az Egyesült Királyság versenyhivatala figyelmeztette az utazási társaságokat, készen kell állniuk a gördülékeny pénzvisszafizetésre. Ha a koronavírus-járvány miatt meghiúsul a vásárlók nyaralása, kötelesek visszatéríteni minden értékesített utazási csomag árát-írja a BBC.


2020-ban több mint 23 ezer panasz érkezett be a hivatalhoz, amely öt nagy utazási iroda ügyében intézkedett. Összesen 200 millió angol fontot fizettek vissza a pórul járt vásárlóknak.

Tanultak a hibákból

Az Egyesült Királyság május 17-én feloldja az utazási korlátozást. Természetesen lesznek megkötések, ugyanis rangsorolni fogják az országokat veszélyeztetettségi szintek szerint, így csak a biztonságosnak ítélt államokba utazhatnak a szigetország polgárai. A versenyhivatal viszont attól tart, hogy ezek a besorolások nagyon gyorsan változhatnak, így figyelmeztette az utazási társaságokat, álljanak készen a megvásárolt csomagok visszatérítésére. Azok a cégek, amelyek elutasítják, vagy késleltetik a kifizetéseket, jogi lépésekre számíthatnak.

A legnagyobb problémát tavaly az okozta, hogy sok utazást az utolsó pillanatban kellett lemondani. A hoppon maradt vásárlók pedig nagyon szövevényes kárpótlási folyamatokkal találták szemben magukat. Ezeket a hibákat akarja kiküszöbölni a hivatal.

A vállalatoknak 14 napon belül vissza kell téríteniük a meghiúsult utazásokat. Lehetőség lesz arra is, hogy másik időpontban használják fel a vásárlók az utazási csomagot.

Ejnye-bejnye

A versenyhivatal a Tui, a Teletext Holidays, a LoveHolidays, a Lastminute.com és a Virgin Holidays vállaltok kapcsán kapta a legtöbb panaszt. Őket végül összesen 200 millió font kifizetésére kötelezték.

Példának felhozták a Teletext Holidays-t, a vállalt a múlt hónapban még 7 millió fonttal lógott a vásárlóknak. Bírósági üggyel „fenyegették" őket, de végül a vállalat beadta a derekát, így nem fajultak el a dolgok.

Megemlítették a Lastminute.com-ot is, amely 1 millió dollárt tartott vissza a vásárlóktól, de végül ők is inkább a visszafizetés mellett döntöttek.

A hivatal továbbá megkérte a társaságokat, a vörös zónákba ne tervezzenek utazásokat, nagy felelőtlenség lenne. Ebben szófogadók voltak, a jelenlegi ajánlatok alapján egyelőre csak a zöld jelzésű országokba, például Portugáliába kínálnak utazásokat. Vannak azonban akik borúsabban látják a jövőt. Az On The Beach online utazási iroda például megszűntette az összes nyári csomagjának árusítását.

Azok, akik nem tartják be a hivatal előírásait, mehetnek a bíróságra.


Ne hagyd ki!