A Barcelona futballcsapat címere a klub mezén

A Barcelona hivatalosan is bejelentette, főszponzorációs megállapodást kötött a Spotify zenei streamingszolgáltatóval, melynek értelmében a világ egyik legismertebb futballstadionja is új nevet kap.



Gigaüzlet

Ugyan sem a katalán csapat, sem az újdonsült szponzor nem árulta el a szerződésük anyagi részleteit, spanyol sajtóértesülések szerint az ügylet értéke 280 millió euró, azaz nagyjából 104 milliárd forint. A csillagászati összegért cserébe a Spotify márkaneve négy éven keresztül fogja díszíteni a futballklub férfi és női csapatainak mezét.

Az igazi különlegesség az, hogy a klub legendás stadionja fennállása óta először felveszi legfőbb támogatója nevét, a 2022/2023-as szezontól kezdve már hivatalosan is Spotify Camp Nou néven fog üzemelni.

A spanyol Sport hírportál megjegyzi, a megállapodás értéke jócskán meghaladhatta volna a 280 millió eurót, ha a klub több „regisztrált” szurkolóval rendelkezne. Regisztrált szurkolónak számítanak azok az emberek, akik hozzáférést adnak a csapatnak nevükhöz, e-mail címeikhez és egyéb személyes adataikhoz. A Barca táborát 350 millió főre becsülik, csupán egy százalékuk regisztrálta be magát.

Egy új kezdet

A megállapodást az FC Barcelona rendkívüli küldöttgyűlésének még ratifikálnia kell az április 3-án esedékes szavazáson. Szinte bizonyos, hogy a Spotify ajánlata ellen senki sem fog tiltakozni, a csapat ugyanis komoly adósságokat halmozott fel. Tavaly még a médiagyártási részlegében birtokolt tulajdonjogaitól is megpróbált megszabadulni, hogy mérsékelje tartozásait.

A Spotify és a Barcelona közös „szponzorációs víziója” az, hogy egy olyan platformot teremtsenek, amely összeköti a futballt a művészettel, és új, eddig még nem látott lehetőségeket biztosítson a művészeknek munkájuk népszerűsítésére. A vállalat egyebek között a stadion dinamikus digitális kijelzőit fogja arra használni, hogy „földrajzilag releváns” művészeket mutasson be a tévénézőknek.

Ha kíváncsi vagy, mely szponzorokat golyózta ki a Spotify, KATTINT IDE!

The Conversation

Ne hagyd ki!