Az Apple példáján felbuzdulva a Google is megnyitja első valódi, fizikai boltját. Okostelefonok és fitnesz karkötők mellett okosotthon-felszereléseket is vásárolhatnak a betérő érdeklődők – írja a Reuters.


A Google legújabb dobása az Apple kiskereskedelmi üzletpolitikáját tükrözi. Utóbbi dollármilliárdokat tehetett zsebre a fizikai boltjainak köszönhetően, ebből a Google sem akar kimaradni.

A Nagy Alma

A San Francisco-i vállalat New York-ban nyitja meg a világ első Google boltját. Egészen pontosan Manhattan-ben, közel a helyi Google irodához, ahol nagyjából 11 ezer munkavállalója dolgozik. Az érdeklődők egyebek között sajátmárkás okostelefonokat, laptopokat, illetve okosotthon-felszereléseket vásárolhatnak.

Mindezek mellett tanácsadást és szervízszolgáltatást is igénybe vehetnek a leendő vásárlók, illetve az online rendeléseiket is átvehetik a boltban. A Google mostani lépése erősen emlékeztet az Apple üzletpolitikájára. Utóbbi 2001-ben nyitotta meg első üzletét. Az Apple azóta ötszáznál is több boltot nyitott a világ 25 országában, melyek több mint 16 milliárd dollárt eredményeznek a vállalatnak éves szinten.

Felugró boltok?

Hagyományos értelemben a New York-i lesz a Google első boltja, az évek során azonban már több pop-up store-t nyitott a vállalat. Magyar definíció híján ezeket úgy képzeljük el, mint egy ideiglenes, szezonális üzletet. Sokszor bejelentés nélkül, egyik napról a másikra megjelenik egy bolt, ami egy adott márka népszerűsítését szolgálja. Ezekben az üzletekben többnyire exkluzív, egyedi, szezonális ajánlatokkal találkozhatnak a vásárlók. Sokszor nagy bulival kezdik, illetve zárják az üzlet működését, ahol számos akcióra számíthatnak a vásárlók. Olyasmi, mint egy fogadással egybekötött vásárlás.

Ezekből már jó párat létrehozott a Google, most viszont állandó boltokkal akarja a felhasználói élményt, és természetesen a bevételeit növelni.


The Conversation

Friss

Milliárdos büntetést kapott a koronavírus elleni védelmet ígérő divatmárka

Az ausztrál versenyfelügyelet (ACCC) 5 millió ausztrál dollárra, azaz több mint egymilliárd forintra büntette a Lorna Jane ruházati vállalatot, amely marketingkampányában azt állította, hogy az új kollekciója meggátolja a koronavírus terjedését.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Elképedsz a budapesti lakásárakon? Prága és Pozsony is drágább

A Deloitte Property Index felmérésében vizsgált 24 főváros közül 2020-ben csupán Rómában csökkent az új építésű lakások ára. Regionális összevetésben Budapest olcsónak számít, még akkor is, ha az itt élők ezt másképpen érzékelik.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Óvatosan a negatív értékelésekkel, mert a sértődős szolgáltató visszavág

Az Egyesült Államokban működő, épületek karbantartásával foglalkozó Executive Roof Services (ERS) vállalat 112 ezer dolláros, azaz nagyjából 34 millió forintos pert akasztott egy washingtoni pár nyakába. Az ERS egy negatív online értékelés miatt fordult a bírósághoz.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!