Csökkent a kereslet új személyautókra és kishaszonjárművekre Magyarországon az utóbbi időszakban. Azonban szárnyalt az új pickupok piaca, ami több mint harmadával nőtt itthon éves alapon. Mutatjuk, mely modellek a legkeresettebbek ebben a piaci szegmensben.
Gyengélkedik a személygépkocsik és kishaszonjárművek piaca
A Datahouse adatai alapján idén januártól novemberig a magyarországi személygépkocsik és kishaszonjárművek piaca kismértékű, 0,9 százalékos csökkenést mutatott. A vizsgált időszakban összesen 118 866 járművet helyeztek forgalomba ebben a két kategóriában. Csak a novembert vizsgálva, az éves csökkenés 392 jármű. Viszont kétéves összevetésben 872 autóval többet adtak el Magyarországon. A novemberi összevont listán a legnépszerűbb márkák sorrendje a következő: Suzuki, Toyota, Skoda, Ford, Volkswagen, Kia, BMW, Mercedes-Benz, Renault és Dacia – írja az Agrofórum.
A Toyota 16 150, a Suzuki 10 688, a Ford 10 340, a Skoda 10 120, a Volkswagen 10 038, a Kia 6 189, a Mercedes-Benz 5 568, a BMW 4 865, az Opel 4 837, a Renault pedig 4 505 darab járművet adott el az év első 11 hónapjában Magyarországon.
Szárnyal az új pickupok hazai piaca
Bár összességében gyengélkedett a hazai újautópiac, volt olyan szegmens, ami szárnyalt. A pickupok piacán 35,88 százalékos növekedést mértek idén a január-novemberi időszakban éves alapon. Az eladások ekkor 1 160 darabbal 4 393-re emelkedett.
Ebben a szegmensben a Toyota Hilux vezet 44,6 százalékos piaci részesedéssel. Mögötte következik a Ford Ranger 38,6 százalékos és az Isuzu D-Max 9,8 százalékos aránnyal. A további sorrend: SsangYong Musso Grand, Volkswagen Amarok, Jeep Gladiator, Alke ATX3 és Dongfeng DF6.
Túl veszélyes: Nem árulhatják Európában a Tesla Cybertruckját
Egyébként hiába alakítanák át, akkor sem felelne meg a Tesla Cybertruck villanypickupja az európai forgalomba helyezési követelményeknek a gyalogosvédelem oldaláról – állítja az amerikai autógyártó vezető mérnöke.
Lars Moravy szerint az autó 1,4 milliméter vastag, rozsdamentes acél paneljei éleinek az Európában elvárt, 3,2 milliméteres lekerekítését nem tudják megoldani. Ezt fizikailag nem teszi lehetővé a pickup felépítése. Emellett a villanyautó tömege a terhelhetőségével együtt felülmúlja a B kategóriás jogosítvány felső, 3,5 tonnás határát.
A Tesla mérnökeire nem is valószínű, hogy különösebb nyomást helyezne a vállalat annak érdekében, hogy megfeleltessék az autót az öreg kontinens előírásainak. Azért sem, mert az európai pickuppiac eltörpül az amerikai mellett, így eleve kevesebb bevételre számíthatna innen Elon Musk cége.