Danone joghurt Activia és áfonya
A világ legnagyobb joghurtgyártója, a Danone csökkenti termékskáláját az infláció miatt megváltozott vásárlói szokásokkal összhangban.

Szupermarketek és készétel-gyártók egyaránt küzdenek az emelkedő költségekkel: a nyersolajtól az áramon át a papírcsomagolásig szinte minden drágul: egyrészt a pandémiás időszakból velünk maradt ellátásilánc-problémák, másrészt az ukrajnai háború miatt.

Óvatosan költenek

A növekvő infláció a vásárlók pénztárcájára is hat. A múlt héten a Tesco jelentette be, hogy a britek vásárlókedve hanyatlik, jobban fogynak az olcsóbb, sajátmárkás termékek, és az emberek gyakrabban járnak a boltba, vagyis nem egyszeri nagybevásárlással intézik el a szükséges áruk beszerzését – így próbálnak megküzdeni az emelkedő megélhetési költségekkel.

Mindezen tényezők hozzájárultak ahhoz, hogy a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója újragondolja a termékskáláját.

Az infláció fontos tényező, különösen Európában, olyasvalami, amit el kell kezdenünk megszokni

– mondta a Reutersnek a Danone értékesítési igazgatója, Ayla Ziz.

Ennek jegyében csökkentik a raktári tételeket (cikkelemeket, stock keeping unit=SKU), így néhány szupermarketben a Danone joghurtokból kevesebb íz és kevesebb csomagolási méret lesz fellelhető.

Csökkentik a költségeket

A kevesebb SKU-nak terméktípusonként költségcsökkentő hatása lesz. A Danone a döntések meghozatala előtt átnézte a teljes termékportfóliót.

Más cégekhez hasonlóan a francia cég is számtalan verziót készít egy termékből: vannak kisebb-nagyobb kiszerelések, különböző ízek, illetve olcsóbb pakkok.

A választék egyszerűsítésének nyomán ezek közül néhány megszűnhet, és a viszonteladók számára olcsóbb lesz a kisebb, kevésbé komplex árutömeg kezelése.

A szupermarketeknek például kevesebbet kell költeniük a termékek raktározására, nyomon követésére és szállítására.

Ziz nem árulta el, mely termékek tűnhetnek el a boltokból, annyit mondott, hogy nem globálisan érvényes döntéseket hoztak.


The Conversation

Ne hagyd ki!