Az orosz lakosság az IKEA-t tartja a legnagyobb veszteségnek az orosz piacról távozott külföldi márkák közül - derül ki a Webbankir online pénzügyi platform felméréséből. Már azok körében, akik egyáltalán veszteségnek tartják a nyugati cégek távozását.
A válaszadók 44 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem sajnálja egyik márka távozását sem. A felmérés eredménye szerint a megkérdezettek több mint 83 százaléka nem tapasztalt áruhiányt a külföldi cégek kisebb-nagyobb mértékű kivonulása miatt. Komoly hiányról 6-7, érzékelhetőről 9-10 százalékuk nyilatkozott. A két utóbbi körben 77 százalék azoknak az aránya, akik gyakrabban vásárolnak orosz árukat.
A nyugati cégek kivonulását sajnálók körében a legtöbben az IKEA távozását tartják a legnagyobb veszteségenek (27,2%). A svéd lakberendezési lánc után a sorrend így alakult:
- Samsung (23,8%)
- Adidas (17,3%)
- Apple (15,8%)
- Coca-Cola (15,3%)
A kutatás szerint az orosz vásárlók az autók és alkatrészek (36,8%), a gyógyszerek (28,4%), a háztartási gépek és elektronikai cikkek (22,3%), valamint a napi fogyasztási cikkek (21,9%) területén érzékeltek gondokat a szankciók miatt. Már akik éreztek.
A felmérést 2022. augusztus 18. és szeptember 1. között végezték 1500 ember bevonásával Oroszország-szerte, írja az ITAR-TASSZ hírügynökség.