Az IKEA kivonulása a legfájóbb az oroszoknak

Az orosz lakosság az IKEA-t tartja a legnagyobb veszteségnek az orosz piacról távozott külföldi márkák közül - derül ki a Webbankir online pénzügyi platform felméréséből. Már azok körében, akik egyáltalán veszteségnek tartják a nyugati cégek távozását.


A válaszadók 44 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem sajnálja egyik márka távozását sem. A felmérés eredménye szerint a megkérdezettek több mint 83 százaléka nem tapasztalt áruhiányt a külföldi cégek kisebb-nagyobb mértékű kivonulása miatt. Komoly hiányról 6-7, érzékelhetőről 9-10 százalékuk nyilatkozott. A két utóbbi körben 77 százalék azoknak az aránya, akik gyakrabban vásárolnak orosz árukat.

A nyugati cégek kivonulását sajnálók körében a legtöbben az IKEA távozását tartják a legnagyobb veszteségenek (27,2%). A svéd lakberendezési lánc után a sorrend így alakult:

  • Samsung (23,8%)
  • Adidas (17,3%)
  • Apple (15,8%)
  • Coca-Cola (15,3%)

A kutatás szerint az orosz vásárlók az autók és alkatrészek (36,8%), a gyógyszerek (28,4%), a háztartási gépek és elektronikai cikkek (22,3%), valamint a napi fogyasztási cikkek (21,9%) területén érzékeltek gondokat a szankciók miatt. Már akik éreztek.

A felmérést 2022. augusztus 18. és szeptember 1. között végezték 1500 ember bevonásával Oroszország-szerte, írja az ITAR-TASSZ hírügynökség.

The Conversation

Ne hagyd ki!