A csatorna felügyeleti szerve szerint ez annak tudható be, hogy az eddiginél több hajó vette igénybe a tengeri utat, amelyek több rakományt is szállítottak.
Több hajó, több rakomány, több pénz
A rakományok mennyiségében is új rekord született: ez június 30-ával 1,32 millió tonna volt, ami tíz százalékos növekedést jelent a 2020/21-es pénzügyi évhez képest.
A Szuezi-csatornán áthaladt hajók száma pedig 15,7 százalékkal nőtt, pontosan 22032-re.
Ez a leggyorsabban megtehető út Európa és Ázsia között, egyben a kairói kormány fő devizabevételi forrása is.
Az emlékezetes beszorulás
A csatorna 2015-ös tágítása hozzájárult a bevételek néminemű emelkedéséhez, és további kiterjesztését tervezik, ami 2023 –ra készül el.
A második kiterjesztést azután jelentették be, hogy az Ever Given teherszállító hajó hat napra beszorult a Szuezi-csatornába tavaly márciusban, ezzel pedig hatékonyan blokkolta a globális kereskedelmet.