Október végén indul el a sorozatgyártása az új Neue Klasse autóknak a BMW Group debreceni üzemében. A beléptetés és a betanulás párhuzamosan zajlik, szinte az összes termelési területre vannak álláslehetőségek. A legtöbb új munkatársat azonban összeszerelői feladatokra keresik a debreceni gyárban - írja a Beol.hu megyei hírportál.
 
A termelési munkatársak felé három alapvető elvárást fogalmaztak meg: legalább 8 általános végzettség, legalább 1 év – lehetőleg egybefüggő – termelési tapasztalat, illetve magyar nyelvtudás. A középfokú végzettség természetesen előnyt jelent, csak úgy, mint a több éves összeszerelési tapasztalat.
Az összeszerelési tapasztalat nélkül érkező új belépők kezdő bruttó 430 ezer forintos bérsávból indulnak, amelyet a betanulás után a teljesítmény megfelelő fejlődésével 460 ezerre emelnek. Akik már összeszerelői tapasztalattal érkeznek, bruttó 490 ezer forintos havi alapbérrel kezdenek.
Ezeken felül műszakpótlékot, éves bérfejlesztést és negyedéves termelési bónuszt ajánlanak. Egyedülálló egészségügyi szolgáltatásokat biztosítanak a gyár területén lévő egészségközpontban, valamint magánegészségbiztosítást és szűrővizsgálatokat tettek elérhetővé. A havi cafetérián felül a gyári kantinokban támogatják a melegétkezést és a munkába járást.
A BMW állásajánlatai itt érhetőek el.
Szeptember 26-án a magyar kormány és a BMW vezetésének jelenlétében ünnepélyesen elindult a debreceni BMW-gyár. A gyár maximális kapacitása évente 150 ezer autó lesz, de a tervek szerint fokozatosan fog felfutni a termelés.
Az itt készülő iX3 50 xDrive modellt két villanymotor hajtja összesen 345 kW teljesítménnyel és 645 Nm nyomatékkal. A SUV 4,9 másodperc alatt gyorsul százra. A 108,7 kWh-s akkumulátor 800 voltos architektúrára épül, akár 400 kW-tal tölthető, ami 10 perc alatt 350 km-nyi hatótávot képes adni. WLTP szerint a hatótáv elérheti a 800 km-t, valós körülmények között inkább 600 körüli értékre számíthatunk – ami még így is kategóriavezető.
Olvasd el ezt is!


