A hvg.hu a Datahouse adatai alapján arról számol be, hogy soha nem látott választékkal találkozhatunk a villanyautók piacán, ez pedig azzal párosul, hogy egyre szélesebb réteg számára elérhetőek az ilyen típusok. A legnagyobb áresést a Tesla Model 3 produkálta, amelynek átlagára közel 17 százalékkal lett alacsonyabb két év alatt, de a Nissan Leaf és a Hyundai Kona Electric ára is 10–15 százalék közötti mértékben csökkent.

A Model 3 népszerűsége odáig nőtt, hogy a használtautó.hu keresési listáján már olyan hagyományos slágerautókat is megelőz, mint a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara vagy a Toyota Corolla. A kereskedők szürkeimportja az elmúlt két évben megugrott, ennek eredményeként a Model 3 ma már a legnagyobb darabszámban futó villanyautó Magyarországon.

A sorban a Nissan Leaf és a BMW i3 követi a Teslát: utóbbiak már 3,5 millió forinttól elérhetők, míg a legkorábbi Leafek akár 1 millió forintért is felbukkannak – igaz, az akkumulátor állapota kulcsfontosságú. A Renault Zoé és a Kia e-Niro állományának jelentős része taxiként fut, a Volkswagen e-Up! pedig a carsharing-flották tagjaként jelenik meg nagy számban.

A 11–20. helyen új trend bontakozik ki: a kínai márkák gyors térnyerése: a BYD Atto 3 másfél év után több mint 1000 példánnyal van jelen. A Skoda Enyaq, a BMW iX3 és a Volvo EX30 térnyerése a középkategóriás villanyautók erősödését jelzi – a Volvo különösen friss flottával van jelen, átlagosan egyéves autókkal.

A lista végén igazi különlegességek bukkannak fel: Magyarországon fut Rolls-Royce Spectre, érkezett egy Maserati Granturismo Folgore, és már 65 darab elektromos Mercedes G-osztály is rendszámot kapott.

Bár a villanyautók aránya még nem éri el a teljes magyar autóállomány 2 százalékát, a trend egyértelmű: gyorsan szélesedik a kínálat, esnek az árak, és átrendeződés kezdődött a hazai autópiacon.