A visszaesés különösen éles a négy legnagyobb európai piacon: Spanyolországban 45,2, Olaszországban 34,4, Belgiumban 16,4, Németországban pedig 13,8 százalékkal csökkentek az eladások. A negatív júniusi tendencia megtörte a májusi 1,6 százalékos növekedést – április óta először beszélhetünk visszaesésről. A teljes első félévet vizsgálva az EU-ban 1,9 százalékkal kevesebb új autót regisztráltak idén, mint egy évvel korábban.
Kivételt képeznek az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), amelyek értékesítése júniusban 7,8 százalékkal nőtt – főként a spanyol piac emelkedik ki a 103,2 százalékos emelkedéssel. Németország (8,6%) és Hollandia (6,4%) szintén pozitív eredményeket könyvelhet el, míg Belgiumban (-6,9%) és Olaszországban (-40,4%) visszaesést mértek.
Az első félévben összesen 869 271 új elektromos autót helyeztek forgalomba az EU-ban, ami 12,5 százalékos növekedés – ez az összes új jármű 15,6 százalékát tette ki. A piac 60 százalékát Németország, Belgium és Hollandia uralta, míg Franciaországban 6,4 százalékkal csökkent az eladott BEV-ek száma.
Mindeközben az európai autógyártók komoly nehézségekkel küzdenek. Az egyre erősödő kínai vetélytársak, az Egyesült Államok által kiszabott 25 százalékos importvám és az elektromos átállás gyorsítását célzó uniós szabályozások közepette több vállalat is súlyos veszteségekről számolt be.
(Forrás: hvg.hu)
Olvasd el ezt is!