Elon Musk nemrégiben bejelentette, hogy aki Tesla autót szeretne venni, az kifizetheti Bitcoinnal is. A járműgyártó nemrégiben 1,5 milliárd dollárért vásárolt be a kriptovalutából, ami Bitcoin-likviditást biztosított neki. Ezzel a Tesla az első gyárak között van, amely elfogadja a digitális valutát fizetőeszközként. De vajon érdemes-e így elkölteni a befektetésünket?


Röviden? Nem!

Na de miért is nem? Egy-egy ilyen tranzakciónál jelentős adó sújthatja a vásárlót. Főleg akkor, ha nagy mennyiségű, nem realizált nyereségen ül. Amikor Bitcoint küldünk valakinek, az olyan, mint amikor eladunk egy részvényt, így az adózás is elkerülhetetlen. Érdemes egy kicsit türelmesnek lenni, ugyanis az Egyesült Államok Pénzügyminisztériumának adóhatósága változtathat a Bitcoin besorolásán. Most tulajdonként minősítik, ám hamarosan valutaként tekinthetnek rá, ami jelentős adócsökkenést eredményezne. Így akinek nagy, nem realizált nyeresége van, az jobban jár, ha egyelőre kivár. Egyébként attól függ most az adó mértéke, hogy mióta birtokolja valaki a valutát, és milyen mértékben nőtt az értéke a vásárlása óta.

​Furfangos ötlet

A másik indok az, hogy maximum nullára jöhetünk ki, de tán még arra sem. Míg a hagyományos valutával történő vásárlás esetén nagyjából mindig ugyan azokkal az árakkal dolgozik a Tesla, addig a Bitcoin nagy volatilitása miatt folyamatosan változik az általuk kért kriptovaluta mennyisége az árfolyamhoz mérten. A Teslánál adott a lehetőség arra, hogy visszavigyük a járművet, és visszakérjük a pénzünket, ám itt jön a csavar. A cégnek joga van ahhoz, hogy saját belátása szerint készpénzben, vagy kriptovalutában adja vissza az összeget, ami ellen nem tehetünk semmit. Tegyük fel, hogy eltelik két hét, mire a kriptovaluta értéke a kétszeresére nő. Elmegyünk, hogy visszakérjük az autónk árát, viszont a Tesla készpénzben fog fizetni, a Bitcoint meg szépen megtartja magának, így ezen nem tudunk nyerészkedni, a cég ellenben igen. Ha ellenben drasztikusan csökken a valuta ára és szeretnénk visszakérni az autó árát, akkor bizony veszítünk az ügyleten.

The Conversation

Friss

Kikötött a világ leghíresebb konténerhajója, sokba fájt a Szuezi kaland

Az Ever Given konténerhajó közel négy hónapnyi késés után végre kikötött Rotterdamban.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kockás papír helyett vali.hu, így pörgetnék föl a hazai digitalizációt

A digitalizáció erősítéséről tárgyalt a Nemzeti Versenyképességi Tanács, a testület négy területen javasol intézkedéseket a kormánynak - közölte a pénzügyminiszter a közösségi oldalán.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Tényleg silányabb árut kapnak a magyarok, mint a nyugat-európaiak? Itt a válasz

Több mint 300 termék vizsgálatával 117 termékpár és -trió összehasonlítását végezte el a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2018 és 2021. között. Az Európai Unió által támogatott projekt célja az élelmiszerek eltérő minőségének kutatása volt. A minőségbeli eltérés ténye a vizsgált termékek több mint negyedénél igazolódott, ugyanakkor a kutatás azt is megerősítette, hogy a jelenségnek több – adott esetben akár objektív – oka is lehet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!