Az új töltők a BYD Han L és Tang L modellekhez lettek kifejlesztve, amelyek a vállalat szerint képesek akár 400 km hatótávot is felvenni mindössze öt perc alatt. Ez a teljesítmény viszont csak a BYD új, 1000 voltos „Super e-Platform” technológiájával érhető el, amely jelentősen gyorsabb töltést tesz lehetővé a jelenlegi 400 voltos rendszerekhez képest. A technológia jelentős áramigénye miatt ezek a töltők nem telepíthetők bárhová – komoly infrastruktúra-fejlesztésre van szükség - írja a HVG.
Ez a világ első 1000V/1000A teljesítményű töltője, amely jelenleg a legerősebb a személyautók piacán, messze felülmúlja a konkurenciát:
- Tesla V4: 500 kW
- Li Auto 5C: 520 kW
- NIO Power: 640 kW
- Xpeng S5: 800 kW.
Nemrég írtunk arról, hogy a BYD a Dolphin Surf-fel bővíti európai kínálatát, amelyet Kínában Seagull néven forgalmaznak. Az új modell ára Magyarországon 8 millió forinttól indul.
Az autó a BYD által fejlesztett „Blade” lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor csomagját kapja meg, ebből is két verzió van, a 30 kWh-s, valamint a nagyobb hatótávot szavatoló 43,2 kWh-s verzió (ez a nagyobb akkupakk mindkét teljesítményszinthez elérhető). A nagyobb akkumulátorral akár 322 km-es (WLTP ciklus szerinti) vegyes hatótávolságot is tudhat az autó. A WLTP városi ciklusa alapján meghatározott hatótáv elérheti az 507 km-t is, de ezt jobb azért fenntartásokkal kezelni.
Olvasd el ezt is!


