Az Opel nyár közepén jelentette be, hogy sportos változatot készít a Mokka Electricből. A Mokka GSE az első teljesen elektromos GSE típus, és nem mellesleg a márka eddigi legerősebb villanyautója is - számolt be a Villanyautosok.hu.
 

Alcantara sportülések, alumínium pedálok, 5,9 mp-es gyorsulás

A 207 kW-os (280 LE) szinkronmotor 345 Nm nyomatékot szállít az első kerekekre, ami 5,9 másodperces gyorsulást jelent nulláról 100- kmh/h-ra.

A Mokka GSE a Stellantis e-CMP platformjára épül, akárcsak az Alfa Romeo Junior Veloce vagy a Peugeot e-208 GTI. Az 54 kWh kapacitású akkumulátor 336 kilométeres hatótávot biztosít, amely a sportos hajtáslánc miatt kisebb, mint az alapváltozat 407 kilométere. A modellhez átdolgozott futómű, új differenciálmű, sportfelfüggesztés és Michelin Pilot Sport EV abroncsokat viselő 20 colos könnyűfém felni is jár.

A dizájn visszafogottan sportos: sárga féknyergek, GSE emblémák és egyedi lökhárítóbetétek jelzik az autó különlegességét. Az utastérben Alcantara sportülések, sárga varrás, alumínium pedálok és külön GSE-műszerek teszik teljessé a dinamikus élményt.

A Mokka GSE világpremierjét szeptemberben, az IAA Mobility kiállításon tartják, az első példányok szállítása az év végén kezdődik. A jövőben minden GSE modell kizárólag elektromos hajtáslánccal készül majd.

Stellantis
Fotó: Stellantis
A hidrogénhajtásról viszont lemondtak

A napokban derült ki, hogy a Stellantis a hidrogén tüzelőanyag-cellás technológia fejlesztésének és gyártásának azonnali leállításáról döntött.

A konszern, amely egyebek között az Opel és a Peugeot márkákat is gyártja, nem lát reális esélyt arra, hogy a hidrogénnel hajtott könnyű haszonjárművek még az évtized vége előtt piacképes megoldássá váljanak. A vállalat eredetileg 2024 nyarára tervezte a közepes és nagy méretű hidrogénüzemű haszonjárművek sorozatgyártásának megkezdését két európai telephelyén, a franciaországi Hordain-ban és a lengyelországi Gliwicében. A mostani bejelentés azonban az összes ilyen irányú fejlesztést leállítja.

A döntés mögött több tényező is áll: a hidrogéntöltő infrastruktúra korlátozott elérhetősége, a technológia magas beruházási költségei, valamint az alacsony kereslet intenzív állami és befektetői támogatás nélkül nem teszi gazdaságossá az üzemanyagcellás járművek gyártását. Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai ügyvezetője szerint a terület egyelőre rétegpiac marad, és úgy tűnik, középtávon sem válhat megtérülővé. Hangsúlyozta: a cégnek felelős stratégiai döntéseket kell hoznia annak érdekében, hogy versenyképes maradjon.