A mild hibrid (kisegítő vagy támogató hibridek) és a full hibrid autók között jelentős eltérések vannak, a statisztikákban viszont egyben számolják őket. A Totalcar bontva kért adatokat a Datahouse-tól, amiből kitűnik, hogy idén még mindig benzines autóból vett a legtöbbet a magyar.
Az év első hét hónapjában közel 72 ezer új autóra került rendszám - írja az autós szakportál.
A benzinesek vezetnek, szorosan második a mild hibrid
Ezen belül a benzinmotoros autók aránya kerekítve 31 százalékos volt, ez több mint 22 ezer autót jelentett. Így ezeké a legnagyobb részesedés.
A második hely a mild hibrideké, majdnem 30 százalékkal és kevesebb mint 22 ezer új autóval.
Majd a full (teljes) hibridek következnek 11 ezer feletti darabszámmal, ennek eredményeként 15 százalék feletti aránnyal.
Negyedikek a dízelek, amelyekből majdnem 9 ezret helyeztek forgalomba, ami 12 százalékos részesedéshez elég.
A több mint 5 ezer tisztán elektromos autó 7 százalék feletti részesedéssel zárták a januártól július végéig terjedő időszakot.
A plug-in hibridek pedig közel bő 3 ezres értékesítése majdnem 5 százalékos arányt jelentett.
A Datahouse részletes adataiból tehát az látszik, hogy a benzinesek után jönnek a mild hibridek, amelyek messze vannak a „fullos” társaiktól.
Beszakadtak a német autóeladások
Nemrég írtunk arról, hogy Németországba 28 százalékkal kevesebb újautót helyeztek forgalomba augusztusban, mint egy évvel korábban. A villanyautóknál 70 százalékos a csökkenés. Eladásokban a Volkswagen vezet toronymagasan. Hajtástípus szerint a legnagyobb arányban benzinest (35,5%) vettek a németek augusztusban, de tör előre a hibrid 28%-kal. A dízel részaránya 15%, míg a tisztán elektromosé 13,7%. A plug-in hibrid (6,9%) nem népszerű Németországban.