A Google új technológiája 288 bőrbetegséget képes azonosítani. Az újonnan bemutatott szoftver a betegek által feltöltött képek alapján pontos képet tud alkotni a bőr, a haj, és a köröm állapotáról.


Javában zajlik a Google éves fejlesztői konferenciája, a Google I/O. Az egyik legérdekesebb újításnak kétségkívül a bőrgyógyászati segédeszközként emlegetett, mesterséges intelligencián alapuló egészségügyi alkalmazás bizonyult– írja a BBC. Az applikáció már meg is kapta a CE-jelölést az EU-tól. Ez annyit tesz, hogy az Európai Gazdasági Térségben hivatalosan is forgalmazható, mint egészségügyi segédeszköz. Ha minden jól megy, az applikáció már elérhető lesz az idei év második felében a nagyközönség számára is.

​Nem bízták a véletlenre

A technológia fejlesztése 3 éve zajlik. A mesterséges intelligencia „betanítására" óriási adatbázist használtak a fejlesztők, amely így épül fel:

  • több mint 65 ezer kép, orvosilag pontosan diagnosztizált bőrelváltozásokról
  • többmillió, hétköznapi emberek által beküldött kép, aggodalomra okot adó bőrhibákról
  • többezer kép egészséges bőrtípusokról (mindenféle színben és árnyalatban)

A diagnosztika felállítása előtt különböző kérdésekre is válaszolniuk kell az érdeklődőknek, hogy minél pontosabb képet alkothasson a szoftver. Az eredmény természetesen nem helyettesíti egy szakorvos véleményét, viszont remek támpontot adhat a pácienseknek és segít a túlterhelt szakembereknek is. Európában már zöld utat kapott a technológia, az USA Élelmiszer- és Gyógyszerügi Hivatala azonban még nem adta rá áldását. Tim Underwood, Southampton-i egyetem professzora úgy véli, az ehhez hasonló applikációk komoly segítséget nyújthatnak az orvosoknak a tökéletes kezelés kialakításában.

​Honnan az ötlet?

Biztos sokakkal előfordult, hogy egy kis fejfájás miatt rákeresett az interneten, mi lehet a baj? Ilyenkor általában kiderül, hogy a világ legszívósabb embere a kereső, hiszen több tucat halálos betegsége ellenére, csupán a feje fáj. A Google ezeket a teljesen pontatlan és irreális eseteket akarja kiküszöbölni. Mint kiderült, a Google felhasználói éves szinten több mint 10 milliárdszor keresnek rá a bőr-, haj- és körömproblémák témaköreire. Rengeteg hasonló szoftver kering a piacon, a San Francisco-i cég viszont az orvosok mellett a hétköznapi emberek számára is elérhetővé teszi az applikációját. Ezzel egy ellenőrzött, orvosilag egészen pontos öndiagnosztikai eszköz kerül a felhasználók kezébe. A fejlesztésben résztvevő orvosok szerint az applikáció legfőbb célja az olyan bőrelváltozások pontos kiszűrése, melyek rákos megbetegedésre utalhatnak. Elmondásuk szerint nem minden esetben bizonyosul pontosnak a szoftver elemzése, de jobb félni, mint megijedni. Tehát mégegyszer! Nagyon fontos megjegyezni: a szoftver által adott eredmény nem egyenértékű egy szakorvos véleményével!


The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

A karrier 6 szintje, mérd be, hol tartasz most

Ahány ember, annyi pályív. Ideális esetben az idő múlásával mindenki nagyobb feladatokat és több felelősséget vállal magára, folyamatosan fejlődik, lépked felfelé a ranglétrán. Gary Burnison üzleti tanácsadó 6 szintet határozott meg a karrierépítésben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Hasznos a Facebook új „minitévéje”, de tévézésre alkalmatlan

A Facebook 2018-ban dobta piacra első igazi, saját gyártású okoseszközét, a Portal-t. A videóhívásokra fejlesztett készülék bevált, a vállalat most egyből két új masinát mutatott be.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

A cégóriás autókat és rengeteg pénzt adott a beoltott dolgozóinak

Az Amazon egyelőre nem követeli meg a dolgozóitól, hogy oltassák be magukat, de minden követ megmozgat, hogy minél több alkalmazottja felvegye a koronavírus elleni vakcinát. Ennek érdekében nagyszabású „ösztönzőprogramot" indított.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!