A londoni Seyo vállalat 1,53 millió angol fontnyi befektetésből forradalmasítaná az automatizációt. Céljuk, hogy a robotika minél szélesebb körben legyen elérhető, minél olcsóbban.

Egyelőre csak az olyan nagyvállalatok, mint az Amazon vagy a Wallmart engedheti meg magának, hogy a raktárjaikban szinte csak robotok végezzék a munkát. A szektorban szereplő logisztikai cégek csupán 0,2 százalékának van hozzáférése a hasonló technológiához. Erre kínál most megoldást a Seyo.

​Többfrontos problémakör

Általában a robotizációval két nagy probléma van a raktárakban. Egyrészt a tradicionális gépek nagyon drágák tudnak lenni: nagyjából 600 ezer és 1,2 millió forint között mozognak a havi költségeik. És ez csak egy robotra értendő, így a szektor kisebb szereplői, akik jócskán elmaradnak az említett két cégtől, aligha engedhetik meg maguknak a robot-segítőket.

Másrészt nagy a piaci széttagoltság, ugyanis különböző tevékenységet ellátó robotokat rendre más-más cégek kínálnak eladásra, nincs egységes robotpark. Például ha szeretnénk egy robotot, ami a szalagról lepakolja a csomagokat, akkor kijön az értékesítő cég, és implementálja azt a rendszerünkbe. Viszont ha egy robot-villástargoncát is vennénk, akkor ezt valószínűleg egy másik cégtől tudjuk majd beszerezni, akik a saját, különálló rendszerükkel fogják integrálni a rideg segítőt. Így egy teljesen széttöredezett és megosztott raktárrendszerünk lesz. Ez egyrészt nehezen menedzselhető, másrészt minden egyes installációnál külön kell fizetni a cégek eltérő rendszereiért.

​Mi a megoldás?

A Seyo megoldása a következő: létrehoztak egy olyan platformot, aminek segítségével a különböző cégek eltérő robotjai kommunikálni tudnak egymással és össze tudják hangolni a munkájukat.

Az ötletet Yanwen Chan, a cég technológiai vezetője dolgozta ki. Az általa létrehozott algoritmus lehetővé teszi a robotok önálló egymásra hangolódását. Ha egy cég egy új robotot szeretne integrálni a rendszerébe, akkor a Seyo a legkompatibilisebbet fogja nekik ajánlani, amivel elkerülhetik a bevezetési költségeket, így a konkurens vállalatok árainak nagyjából a negyedéből kihozzák az implementálást. Emellett kisebb volumenben is kezdhetik az automatizációt, amit ráérnek szépen fokozatosan bővíteni, így nem fognak hirtelen óriási költségekkel szembesülni. Ezek által kisebb cégek is hozzáférhetnek a robotok által nyújtott lehetőségekhez.

„Általában csak a nagyobb technológiai óriások tudnak profitálni az automatizációból, ami nincs rendjén, ugyanis az olyan kkv-k, mint mi, rengeteget nyerhetnék a robotokkal, amik lehetővé tennék a skálázható növekedést"- nyilatkozta a Sifted.eu-nak Henry Hales, a Tu Pack kereskedelmi vállalt vezetője, akik épp a Seyo platformját tesztelik.

Egy román cég a robotika élmezőnyében

A mindennapi életünk tele van ugyanúgy ismétlődő folyamatokkal. A Seyo is ezen feladatok kiváltását célozta meg, viszont nem ők az elsők, akik ilyen indíttatással alapítottak céget. A romániai UiPath az egyik legnagyobb szereplő a szektorban, az ő értékük már meghaladja a 35 milliárd dollárt. Ők egy kicsit más területet céloztak meg, ugyanis az irodai backoffice folyamatok automatizálására fejlesztenek szoftver-robotokat. 2015-ben alakultak, azóta pedig szélsebesen haladnak előre az üzleti ranglétrán. Az ő fejlesztésük is a repetitív, monoton feladatokat váltja ki elsősorban, ami az e-mailek feldolgozásától kezdve, a számlázáson át rengeteg feladatot elláthat. Leginkább pénzügyi folyamatokat automatizálnak, és bár vannak korlátai a technológiájuknak, rohamosan terjeszkednek más területek felé is.

Boris Krumrey, a UiPath robotikai vezetője úgy látja, hogy a vásárlók szkepticizmusa eltűnőben van, és már nem a rendszerük sikerességét kérdőjelezik meg, hanem próbálják minél inkább a saját üzletükre szabni a szoftverüket, így maximálisan kihasználva azt.

The Conversation

Friss

Szeptemberben kidobják a sugar daddy-ket a Google Play-ről

A Google Play szakemberei megvizsgálták a vállalat érzékeny tartalmakra vonatkozó irányelveit, és úgy döntöttek, ideje változtatni a szabályokon. Szeptembertől egyetlen sugar daddy app sem kerülhet be az androidos piactér kínálatába.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Potom pénzért árverezik el Diana hercegnő esküvői tortaszeletét

A Dominic Winter aukciós ház gondoskodott róla, hogy Diana hercegnő és Károly herceg menyegzőjéről az esemény után 40 évvel is beszéljenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!