A svéd XShore vállalat 15 millió eurós befektetéshez jutott, amivel forradalmasítani akarja a globális hajózási piacot. A hajók Teslájaként emlegetett találmányuk 5 éven belül letarolhatja a piacot.


Elég volt csupán 3 év és 7 prototípus, hogy az XShore hajózási vállalat kifejlesszen egy olyan elektromos vízi-járművet, ami a Teslához hasonlóan a piaci modellváltás hírnöke és beindítója lehet. Az Eelex 8000 nevet viselő hajójuk 35 csomós (65 km/h) sebességre képes, amihez csaknem 20 órás üzemidő társul egy töltéssel. Ez nagyjából egy átlagos szabadidős csónaknak felel meg. Az Eelex az árazásában is hajaz a Teslára, 329 ezer dollárért, azaz nagyjából 100 millió forintért kínálják a terméküket.

Látják bennük a lehetőséget

Bár az árazásából is látszik, hogy nem tömeggyártásra szánják az Eelex-et, a most kapott 15 millió eurós befektetésüket mégis részben új gyárak építésére szánják: egyet Stockholmban, egyet pedig az USA-ban. Így nagyjából 400 hajót tudnak majd gyártani éves szinten, és beindíthatják a terjeszkedésüket az óceán túloldalán is.

Az XShore tökéletes partner számunkra a multimodális elektro-mobilitási megközelítésünkhöz. A közös célunk az, hogy egy globális vezetőt hozzunk létre a hajózási iparágban

-nyilatkozta a Sifted-nek Lukasz Gadowski, a finanszírozási fordulót vezető, tiszta energetikai megoldásokra specializálódó Team Europe befektetési társaság alapítója.

Az XShore ügyvezető-igazgatója, Jenny Keisu úgy véli, hogy a hajózási iparág olyan átalakulás előtt áll, ami néhány éve az autóiparban is történik. Számításai szerint 5 éven belül minden újonnan gyártott hajó elektromos meghajtású lesz.

Az igazi csendestárs

A svéd vállalatot 2016-ban alapította Konrad Bergström, akinek már előtte is volt egy jól menő audio cége, a Zound. Mint sok más sikeres technológiai vállalkozó, ő is költött egy csipetnyit a vagyonából egy motorcsónakra. Viszont nem kellett sok idő, hogy kiábránduljon belőle, ugyanis baromira zavarta, hogy nagyon hangos a csónak, emellett a környezeti hatása is aggasztotta. Így jött az ötlet, hogy csináljon egy teljesen elektromos, csendes hajót, amely teljesítményben is lekörözi a hagyományos üzemanyaggal hajtott társait. Jenny Keisu szerint az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a meglévő elektromos technológiák közel sem nyújtottak olyan teljesítményt, ami lenyomná a tradicionális hajókat. Így a legtöbb idejük és erőforrásuk a fejlesztésekre ment el, viszont sikerrel jártak.

Érdekes módon az ügyvezető hozzátette, hogy reméli, egyre több riválisuk lesz, ugyanis akkora az igény az elektromos hajókra, amit ők egyedül nem tudnak kiszolgálni. Erre valószínűleg nem is kell sokat várniuk, a hongkongi ePropulsion vállalat a második körös finanszírozási fordulójukban nemrég 15 millió dollárnyi beruházást kaptak.


The Conversation

Friss

Szeptemberben kidobják a sugar daddy-ket a Google Play-ről

A Google Play szakemberei megvizsgálták a vállalat érzékeny tartalmakra vonatkozó irányelveit, és úgy döntöttek, ideje változtatni a szabályokon. Szeptembertől egyetlen sugar daddy app sem kerülhet be az androidos piactér kínálatába.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Potom pénzért árverezik el Diana hercegnő esküvői tortaszeletét

A Dominic Winter aukciós ház gondoskodott róla, hogy Diana hercegnő és Károly herceg menyegzőjéről az esemény után 40 évvel is beszéljenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!