magánrepülő

Franciaország konzultálni fog európai uniós partnereivel a magánrepülőgépek kibocsátásának szabályozásáról, miután a nyáron politikai vitát váltott ki a francia milliárdosok fényűző és környezetszennyező röpködése.


Bár a teljes betiltás nincs napirenden, Olivier Veran kormányszóvivő azt mondta, hogy a magánrepülőgépek forgalmának szabályozása azt az üzenetet közvetítené, hogy a „józanabb" energiafogyasztási szokások népszerűsítése idején mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak.

Jack Sweeney Elon Musk és Mark Cuban repüléseit követő Twitter-fiókjai nemrég már nagy port kavartak. A közelmúltban több olyan fiók is felbukkant, amelyek francia milliárdosok magánrepülőinek útjait követik nyomon, és jelentős közfelháborodást váltanak ki a károsanyag-kibocsátás miatt. Mindeközben a hétköznapi embereket lépten-nyomon arra kérik, hogy takarékoskodjanak az energiával. A problémáról itt már írtunk részletesen.

Az „I Fly Bernard" fiók például Bernard Arnault , az LVMH luxusipari óriásvállalat vezérigazgatójának és a világ egyik leggazdagabb emberének követi nyomon minden egyes lépését.

A magánrepülőgépeknek szimbolikus értékük van. Érthető, hogy az energiafogyasztásukat csökkentő franciáknak fájhat, ha néhány honfitársuk magánrepülővel ugrál egyik helyről a másikra, még akkor is, ha a legtöbb esetben a magánrepülőket üzleti célokra használják

− mondta Veran a France Inter rádiónak.

Clement Beaune közlekedési miniszter azt javasolta, az uniós miniszterek vizsgálják meg, hogyan lehetne visszafognii a magánrepülőgépes repülések károsanyag-kibocsátását.

Beaune a a Le Parisien című napilapnak azt nyilatkoztaa, hogy hatékonyabb lenne európai szinten fellépni a kérdésben,

hogy azonos szabályok legyenek érvényben és így nagyobb legyen a hatás".

The Conversation

Ne hagyd ki!