A Tesco olyan újrahasznosítási pontokat kezd el bevezetni a nagy-britanniai áruházaiban, ahol a vásárlók leadhatják a régi műanyag szatyraikat és csomagolóanyagaikat.


A visszavitt műanyagot a Tesco újrahasznosítja, és új csomagolást készít belőlük az élelmiszerek, háztartási termékek és szépségápolási cikkek számára – írja a Sky News beszámolójára hivatkozva a Telex.

Első körben 171 délnyugat-angliai és walesi üzletükben alakítanak ki ilyen visszaváltó helyeket, később pedig a többi üzletükben is szeretnék ezt bevezetni. A rendszer működését eddig tíz áruházukban vizsgálták, és a pozitív tapasztalatok miatt döntöttek úgy, hogy szélesebb körben is elterjesztik.

Sikeres tesztüzem

A Tesco szerint a tesztüzemben a vásárlók a várt műanyagmennyiség több mint tízszeresét vitték vissza. Az összegyűjtött anyagokból készült például a sajtjaik csomagolása. A szupermarket szerint ez a lépés biztosítaná az Egyesült Királyság legnagyobb műanyag-újrahasznosító hálózatát. Arra számítanak, hogy így évente ezer tonna műanyagot hasznosíthatnak újra.

A lap megkereste a Tesco magyarországi illetékeseit, arra voltak kíváncsiak, hogy nálunk is elindul-e az akció. Választ egyelőre nem kaptak. Nemrégiben a Lidl is elindított egy akciót a műanyaghulladék újrahasznosítására.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Reagált a bírálatokra a Ryanair, az utasok járnak jól

A diszkont légitársaság öt napon belül visszafizeti a törölt járatokra szóló jegyek árát a cég csütörtöki bejelentése szerint.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A szállodások 350 ezerért sem találnak 8 általánost végzett szobaasszonyt

A munkaerőhiány már most, 50-60 százalékos kihasználtságnál is fékezi a növekedést a szállodaiparban, mert azok a szálláshelyek, amelyek reménytelenül próbálják feltölteni üres álláshelyeiket, nem tudnak sem több vendéget fogadni, sem az elvárt színvonalú kiszolgálást nyújtani. Szakmai szövetségük több javaslattal állt elő.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Kínos, mondhatni ciki ügyben bírságolt a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintos bírságot szabott ki az „Év Terméke" díjat korábban osztó cégre, amiért az hiányosan teljesítette a saját maga által vállalt kötelezettségeket.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!