Vadász Bálint egy multit hagyott ott, hogy 2018-ban elindítsa saját cégét. A számok és az elismerések azt jelzik, jól döntött.


Az activé FiberShake (a neve ne tévesszen meg senkit, magyar termékről van szó) az egészségmegőrzést támogató italok kategóriájában győzött a World Food Innovation Awards (Nemzetközi Élelmiszer Innovációs Díj) versengésben.

Az ötlet onnan indult, hogy a cég elindítója annyit dolgozott egy multinál, hogy rendszeres evésre nem jutott ideje. Olyan élelmiszert keresett, ami gyorsan elkészíthető, egészséges és finom. Nem talált, tehát kitalált valamit, ami mindhárom elvárásnak megfelel. 20016-ban belevágott. Hosszas kísérletezés után alkotta meg az ital alapját jelentő port, amelyet fogyasztás előtt folyadékkal kell elkeverni, ami egy percet vesz igénybe, írja az Index.

  Mi van benne?

Nemcsak gyorsan elkészíthető, hanem egészséges is, mivel egyetlen adag képes biztosítani a napi rostszükséglet egyharmadát, tíz grammot. Az útifűmaghéjból, inulinból és guarlisztből készült rostkeverék támogatja a bélflórát és segíti a bélmozgást, folyadékkal együtt pedig megduzzad a gyomorban, és alacsony kalóriabevitellel órákra eltelít

– mondta az Indexnek a márka alapítója.

Számok és tervek

Két év kísérletezés után végül megszületett a megfelelő összeállítás, Vadász Bálint felmondott a munkahelyén, és 2018. október 17-én útjára indította az activé FiberShake-et a félretett pénzéből és a család anyagi támogatásával (konkrét összeget nem említett). Eleinte egy ízben árulták a terméket, amelyhez készítettünk egyedi, rozsdamentes shakert. Öt hónap alatt eladtak tizenötezer adagot a webshopon keresztül. Az első évben 3,5, a másodikban 75 millió forintos bevételt könyvelhetett el az cég. Idén dupláznának. A díj elnyerése előtt már elkezdtek terjeszkedni a nemzetközi piacon, és Németországban már kialakult a vásárlói bázis, Romániában pedig márciusban indult el az értékesítés.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A befektetők imádják Kelet-Európa új slágerstartupját

A csehországi Rossum szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott, ennk köszönhetően térségünk egyik legértékesebb startupjává lépett elő. Nézzük, miért imádják a befektetők az alig hatéves vállalkozást!

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szereted hallatni a hangodat? A Spotify újításának örülni fogsz

A Spotify bejelentette, hogy a három éve indított podcast szolgáltatásait a tartalomgyártók hamarosan szélesebb körben is igénybe vehetik. A zenei streamingszolgáltató vállalat abban reménykedik, hogy az újítással növelheti a prémium előfizetői számát.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Fiatal programozó zseni vállalkozását nyelte le a Twitter

Nick Caldwell, a Twitter mérnöki divíziójának alelnöke stílusosan a Twitter-en jelentette be, hogy a közösségi platform felvásárolta a Sphere chat applikációt. A Sphere-t az a vállalkozó zseni alkotta, akitől alig 17 éves korában a Yahoo 30 millió dollárért megvásárolta az első startupját.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!