Műanyagmentes, környezetbarát fogrém. Így lehetne leírni Lindsay McCormick termékét, ami néhány év alatt több millió dolláros üzletté nőtte ki magát. Az üzletasszonynak csupán 6 ezer dollárra volt szüksége, hogy beindítsa a vállalkozását. A CNBC-nek elmondta, mi rejlik a sikere mögött.

Néhány évvel ezelőtt Lindsay McCormick televíziós producerként dolgozott. A munkája miatt rengeteget kellett utazni, így lényegében egy bőrönd volt a lakása. Helytakarékosság szempontjából miniatűr piperecikkeket használt a mindennapjaiban. Az egykori TV-producert nem hagyta nyugodni a gondolat, hogy mennyi műanyaghulladékot termel az utazásai során. McCormick gyakorlott szörfösként tisztában volt vele, hol kötnek ki az egyszer használatos műanyagok: az óceánban. Utánajárt a dolgoknak, és megdöbbenten konstatálta, hogy minden évben annyi fogkrémes tubus köt ki a hulladéklerakókban és az óceánokban, amennyivel 50 Empire State Building méretű épületet lehetne feltöltetni. Úgy érezte, lépnie kell.

Jött az ötlet

2016-ban, csupán 6 ezer dollárból (1,7 millió forint) elindította a Bite névre keresztelt vállalatát. Annyira jól sikerült a terméke, hogy még Mark Cuban, az amerikai Cápák Között egyik befektetője is felfigyelt az ötletére. Lindsay McCormick végül elutasított az üzletember 325 ezer dolláros ajánlatát, mert sokallta a 15 százalékos részesedési igényét. Ez végül jó döntésnek bizonyult. A vegán, műanyagmentes fogkrémeket árusító vállalata mára egy többmillió dolláros céggé nőtte ki magát.

McCormick szerint mindenki előtt ott a lehetőség, hogy beindítson egy vállalkozást. Csupán egy okostelefon, és néhány száz dollár szükséges hozzá. Az üzletasszony a CNBC-vel megosztott néhány praktikát, amelyek segítettek megvalósítani a céljait.

Az online tanulás varázsa

A fogkrém vegyipari termék. Ezzel McCormick is tisztában volta, ahogy azzal is, hogy semmilyen vegyipari tudása nincs. Mit volt mit tenni, elkezdte képezni magát. A modern kor vívmányainak köszönhetően azonban minden szükséges tudás rendelkezésére állt a virtuális térben.

Az üzletasszony elmondása szerint az egyik legnagyobb segítségnek a Reddit közösségi média platform bizonyult. Talált egy olyan Reddit oldalt, ahol a középiskolai szinttől kezdve egészen a Ph.D-ig, a szerves kémia minden tudásanyaga össze volt gyűjtve, ráadásul ingyen és bérmentve. Emellett a Phoenix-i és a Massachusetts-i egyetem online kurzusaira is beiratkozott. Mindezt úgy, hogy közben a produceri karrierjét is menedzselte. Egy vállalat megköveteli a vezetőjétől, hogy több területen is otthonosan mozogjon, így McCormick szerint iszonyatosan fontos, hogy folyamatosan képezze magát az ember. Végül mindenféle hivatalos előképzettség nélkül, az önszorgalmának köszönhetően megalkotta a forradalmi Bite fogrémet. Persze a siker ellenére nem dőlt hátra, továbbra is képzi magát. Jelenleg pénzügyi-számviteli kurzusokat végez.

Használd ki a környezeted!

Miután tökéletesítette, az Etsy platformján kezdte árusítani a termékét. Ekkoriban még megvolt a TV-produceri állása, így jóformán minden éjszakáját és hétvégéjét azzal töltötte, hogy fogkrémeket gyártott, csomagolt és értékesített. Az első évben nagyjából 6 ezer dollár bevételre tett szert, így pont nullára jött ki.

2017-ben egyre nőttek az igények a terméke iránt, így összerakott egy honlapot. Egy nagyon kezdetleges honlapról beszélünk, ahova olyan képeket töltött fel, amelyeket az iPhone-jával csinált. De működött. Végül az alapítótársa és egyben párja, Asher Hunt összerakott egy profi weblapot.

A Bite termékét ne úgy képzeljük el, mint egy hagyományos fogkrémet. A termék tablettára hasonlító formában kapható, amit szét kell rágni, majd indulhat a fogmosás. McCormick vásárolt egy tablettázógépet, és hónapokig azzal töltötte a szabadidejét, hogy tablettákat készített saját kezűleg. Ha a barátai meglátogatták, őket is befogta segíteni a tablettázásba és a címkézésbe. Elmondása szerint így rengeteget tudott spórolni a kezdeti hónapokban, hiszen nem kellett alkalmazottakat fizetnie.

Legyen hited!

Végül 2018-ban a Cosmopolitan és a NowThis rátalált a Bite-ra, aminek következtében óriásit nőtt a kereslet a fogkrém iránt. Egyetlen hét alatt a vállalkozás 200 ezer dollárt hozott a konyhára. 2 hónappal később McCormick és Hunt is otthagyta a munkáját, hogy a cégre koncentráljanak.

Az üzletasszony azt is elmondta, óriási segítségnek bizonyult, hogy volt egy biztos munkahelye. Hozzátette, a bevételek mellett rengeteget számít, hogy hitt a termékében. Küldetésének érezte, hogy tovább vigye a céget, amivel jobbá teheti a világot.

El fog jönni az idő, amikor a pénzügyi szabadság mellett szükséged lesz egy küldetésre, amire támaszkodhatsz. Számomra ez a fenntarthatóság

– mondta Lindsay McCormick.

A Bite bevétele jelenleg 4 millió dollár körül mozog. A vállalkozás 25 munkavállalót foglalkoztat.


Friss

Frázispufogtatás helyett: Így tudsz kitűnni az állásinterjún

Egy állásinterjún mindenki a legjobb oldalát akarja megmutatni. Sokan azonban olyan kliséket durrogtatnak, amelyekkel eljátsszák az esélyeiket. Egy 15 éve a szakmájában tevékenykedő profi karrier tanácsadó megosztotta a CNBC-vel, hogyan tehetik a jelentkezők emlékezetesé a performanszukat.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Leon on Unsplash

Néhány tipp, hogy ne hagyjanak faképnél a dolgozóid a járvány után

Egyre több távmunkás életében közeledik az a dátum, amikor vissza kell térni az irodai munkavégzéshez, legalább részlegesen. Ezzel az a baj, hogy a munkavállalók nagyon megszerették a home office világát. Olyannyira, hogy inkább felmondanak, mint hogy visszatérjenek az irodába.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Műanyagmentes, környezetbarát fogrém. Így lehetne leírni Lindsay McCormick termékét, ami néhány év alatt több millió dolláros üzletté nőtte ki magát. Az üzletasszonynak csupán 6 ezer dollárra volt szüksége, hogy beindítsa a vállalkozását. A CNBC-nek elmondta, mi rejlik a sikere mögött.

Néhány évvel ezelőtt Lindsay McCormick televíziós producerként dolgozott. A munkája miatt rengeteget kellett utazni, így lényegében egy bőrönd volt a lakása. Helytakarékosság szempontjából miniatűr piperecikkeket használt a mindennapjaiban. Az egykori TV-producert nem hagyta nyugodni a gondolat, hogy mennyi műanyaghulladékot termel az utazásai során. McCormick gyakorlott szörfösként tisztában volt vele, hol kötnek ki az egyszer használatos műanyagok: az óceánban. Utánajárt a dolgoknak, és megdöbbenten konstatálta, hogy minden évben annyi fogkrémes tubus köt ki a hulladéklerakókban és az óceánokban, amennyivel 50 Empire State Building méretű épületet lehetne feltöltetni. Úgy érezte, lépnie kell.

Jött az ötlet

2016-ban, csupán 6 ezer dollárból (1,7 millió forint) elindította a Bite névre keresztelt vállalatát. Annyira jól sikerült a terméke, hogy még Mark Cuban, az amerikai Cápák Között egyik befektetője is felfigyelt az ötletére. Lindsay McCormick végül elutasított az üzletember 325 ezer dolláros ajánlatát, mert sokallta a 15 százalékos részesedési igényét. Ez végül jó döntésnek bizonyult. A vegán, műanyagmentes fogkrémeket árusító vállalata mára egy többmillió dolláros céggé nőtte ki magát.

McCormick szerint mindenki előtt ott a lehetőség, hogy beindítson egy vállalkozást. Csupán egy okostelefon, és néhány száz dollár szükséges hozzá. Az üzletasszony a CNBC-vel megosztott néhány praktikát, amelyek segítettek megvalósítani a céljait.

Az online tanulás varázsa

A fogkrém vegyipari termék. Ezzel McCormick is tisztában volta, ahogy azzal is, hogy semmilyen vegyipari tudása nincs. Mit volt mit tenni, elkezdte képezni magát. A modern kor vívmányainak köszönhetően azonban minden szükséges tudás rendelkezésére állt a virtuális térben.

Az üzletasszony elmondása szerint az egyik legnagyobb segítségnek a Reddit közösségi média platform bizonyult. Talált egy olyan Reddit oldalt, ahol a középiskolai szinttől kezdve egészen a Ph.D-ig, a szerves kémia minden tudásanyaga össze volt gyűjtve, ráadásul ingyen és bérmentve. Emellett a Phoenix-i és a Massachusetts-i egyetem online kurzusaira is beiratkozott. Mindezt úgy, hogy közben a produceri karrierjét is menedzselte. Egy vállalat megköveteli a vezetőjétől, hogy több területen is otthonosan mozogjon, így McCormick szerint iszonyatosan fontos, hogy folyamatosan képezze magát az ember. Végül mindenféle hivatalos előképzettség nélkül, az önszorgalmának köszönhetően megalkotta a forradalmi Bite fogrémet. Persze a siker ellenére nem dőlt hátra, továbbra is képzi magát. Jelenleg pénzügyi-számviteli kurzusokat végez.

Használd ki a környezeted!

Miután tökéletesítette, az Etsy platformján kezdte árusítani a termékét. Ekkoriban még megvolt a TV-produceri állása, így jóformán minden éjszakáját és hétvégéjét azzal töltötte, hogy fogkrémeket gyártott, csomagolt és értékesített. Az első évben nagyjából 6 ezer dollár bevételre tett szert, így pont nullára jött ki.

2017-ben egyre nőttek az igények a terméke iránt, így összerakott egy honlapot. Egy nagyon kezdetleges honlapról beszélünk, ahova olyan képeket töltött fel, amelyeket az iPhone-jával csinált. De működött. Végül az alapítótársa és egyben párja, Asher Hunt összerakott egy profi weblapot.

A Bite termékét ne úgy képzeljük el, mint egy hagyományos fogkrémet. A termék tablettára hasonlító formában kapható, amit szét kell rágni, majd indulhat a fogmosás. McCormick vásárolt egy tablettázógépet, és hónapokig azzal töltötte a szabadidejét, hogy tablettákat készített saját kezűleg. Ha a barátai meglátogatták, őket is befogta segíteni a tablettázásba és a címkézésbe. Elmondása szerint így rengeteget tudott spórolni a kezdeti hónapokban, hiszen nem kellett alkalmazottakat fizetnie.

Legyen hited!

Végül 2018-ban a Cosmopolitan és a NowThis rátalált a Bite-ra, aminek következtében óriásit nőtt a kereslet a fogkrém iránt. Egyetlen hét alatt a vállalkozás 200 ezer dollárt hozott a konyhára. 2 hónappal később McCormick és Hunt is otthagyta a munkáját, hogy a cégre koncentráljanak.

Az üzletasszony azt is elmondta, óriási segítségnek bizonyult, hogy volt egy biztos munkahelye. Hozzátette, a bevételek mellett rengeteget számít, hogy hitt a termékében. Küldetésének érezte, hogy tovább vigye a céget, amivel jobbá teheti a világot.

El fog jönni az idő, amikor a pénzügyi szabadság mellett szükséged lesz egy küldetésre, amire támaszkodhatsz. Számomra ez a fenntarthatóság

– mondta Lindsay McCormick.

A Bite bevétele jelenleg 4 millió dollár körül mozog. A vállalkozás 25 munkavállalót foglalkoztat.


Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!