A pandémia előtt Pamela Yip marketingszakemberként, míg Jenny Le optometristaként (látásjavítással foglalkozó specialista) dolgozott. Aztán jött a járvány, és szinte egyidőben, mindketten elveszítették a munkahelyüket. Ez után a két barátnő nem pazarolta az idejét siránkozással és pánikolással, ugyanis 1 héten belül elindították a saját vállalkozásukat. A Bubble Tea Club olyan csomagokat értékesít, amelyek segítségével gyöngyös teákat készíthet mindenki az otthonában. Ráadásul pofonegyszerűen.
Mi az a bubble tea, vagyis a gyöngyös tea?
Egyre több teázóban és étteremben találkozni azokkal a miniatűr akváriumokra emlékeztető italokkal, amelyek nem csak színesek, hanem sokféle gyöngyöt tartalmaznak és gigantikus szívószál jár hozzájuk. Ez a bubble tea, azaz a gyöngyös tea. A bubble tea karrierje a nyolcvanas években indult, s mára Ázsia egyik legkedveltebb italává vált. Többféle történet is kering a tea létrejöttéről, annyi biztos, hogy a múlt század nyolcvanas éveiben és Tajvanon született a bubble tea, írja a mindmegette.hu.
Miért pont gyöngyös tea?
A két barátnő nagyon szereti a gyöngyös teát. Miután elvesztették a munkájukat, azon morfondíroztak, mekkora lehúzás, hogy egy 6 dolláros teáért 4 dollárnyi kiszállítási költséget kell fizetniük. Ne feledjük, ez a beszélgetés a pandémia kellős közepén zajlott, amikor a vendéglők, teázók és a boltok egy része zárva volt. Mivel máshol nem árultak gyöngyös teát, így maradt a kiszállítás. Ekkor jött a gondolat, hogy milyen jó lenne, ha az emberek házilag is el tudnák készíteni ezeket az italokat, ráadásul olyan minőségben, mint amit a boltokban lehet tapasztalni. És meg is született az ötlet. A lányok döbbenten tapasztalták, hogy nincs ilyen szolgáltatás a piacon. Végül utánanéztek, és Tajvanból – az ital hazájából - megrendelték a tea elkészítéséhez szükséges alapanyagokat. Jenny 15 éves sógora összerakott nekik egy honlapot, és el is kezdték árulni a csomagjaikat. Mindezt alig 4 nap alatt.
Hírnév és siker
Pamela marketingtudásának köszönhetően már az első napokban óriási volt a kereslet a lányok termékeire. A vásárlók imádták az egyszerű, finom, és olcsó megoldást.
A tucatnyi ízvariációt kínáló vállalat egy év alatt 1,5 millió dolláros forgalmat könyvelhetett el. A lányok szerint sikerüket a vállaltuk köré épített közösségnek köszönhetik. A Facebookon például több mint 12 ezer követője van a cégnek, akik minden lehetőséget megragadnak, hogy népszerűsítsék a Bubble Tea Club-ot. Cserébe a két alapító minden vásárlói panaszt azonnal orvosol, illetve meghallgatja a „rajongóik" javaslatait.
Nincs megállás
A vállalkozás indulásakor mindenki annyi feladatot vállalt magára, amennyit csak tudott. Yip vitte a marketinget, míg Le az operatív feladatok mellett a pénzügyeket felügyelte. Aztán hirtelen akkorára nőtt a cég, hogy már nem bírták erővel. Jelenleg már több mint 20 alkalmazottja van a Bubble Tea Club-nak. Most egy közösségi finanszírozási projektet indítottak, amivel külső tőkét akarnak bevonni a további terjeszkedéshez. Illetve indokolttá vált, hogy szakembereket vegyenek fel a különböző területek élére, akik segíthetik a nemzetközi fejlődést is.