Vannak olyan emberek, akik a munkahelyük elvesztése után egyet hátralépnek, pihennek egy kicsit, átgondolják az életüket, illetve számot vetnek önmagukkal. És vannak olyanok, mint az Ausztráliában élő Pamela Yip és Jenny Le, akik alig pár nap alatt óriási sikert arató vállalatot alkottak, miután mindketten munka nélkül maradtak, írja a Business Insider.


A pandémia előtt Pamela Yip marketingszakemberként, míg Jenny Le optometristaként (látásjavítással foglalkozó specialista) dolgozott. Aztán jött a járvány, és szinte egyidőben, mindketten elveszítették a munkahelyüket. Ez után a két barátnő nem pazarolta az idejét siránkozással és pánikolással, ugyanis 1 héten belül elindították a saját vállalkozásukat. A Bubble Tea Club olyan csomagokat értékesít, amelyek segítségével gyöngyös teákat készíthet mindenki az otthonában. Ráadásul pofonegyszerűen.

Mi az a bubble tea, vagyis a gyöngyös tea?

Egyre több teázóban és étteremben találkozni azokkal a miniatűr akváriumokra emlékeztető italokkal, amelyek nem csak színesek, hanem sokféle gyöngyöt tartalmaznak és gigantikus szívószál jár hozzájuk. Ez a bubble tea, azaz a gyöngyös tea. A bubble tea karrierje a nyolcvanas években indult, s mára Ázsia egyik legkedveltebb italává vált. Többféle történet is kering a tea létrejöttéről, annyi biztos, hogy a múlt század nyolcvanas éveiben és Tajvanon született a bubble tea, írja a mindmegette.hu.

Miért pont gyöngyös tea?

A két barátnő nagyon szereti a gyöngyös teát. Miután elvesztették a munkájukat, azon morfondíroztak, mekkora lehúzás, hogy egy 6 dolláros teáért 4 dollárnyi kiszállítási költséget kell fizetniük. Ne feledjük, ez a beszélgetés a pandémia kellős közepén zajlott, amikor a vendéglők, teázók és a boltok egy része zárva volt. Mivel máshol nem árultak gyöngyös teát, így maradt a kiszállítás. Ekkor jött a gondolat, hogy milyen jó lenne, ha az emberek házilag is el tudnák készíteni ezeket az italokat, ráadásul olyan minőségben, mint amit a boltokban lehet tapasztalni. És meg is született az ötlet. A lányok döbbenten tapasztalták, hogy nincs ilyen szolgáltatás a piacon. Végül utánanéztek, és Tajvanból – az ital hazájából - megrendelték a tea elkészítéséhez szükséges alapanyagokat. Jenny 15 éves sógora összerakott nekik egy honlapot, és el is kezdték árulni a csomagjaikat. Mindezt alig 4 nap alatt.

Hírnév és siker

Pamela marketingtudásának köszönhetően már az első napokban óriási volt a kereslet a lányok termékeire. A vásárlók imádták az egyszerű, finom, és olcsó megoldást.

A tucatnyi ízvariációt kínáló vállalat egy év alatt 1,5 millió dolláros forgalmat könyvelhetett el. A lányok szerint sikerüket a vállaltuk köré épített közösségnek köszönhetik. A Facebookon például több mint 12 ezer követője van a cégnek, akik minden lehetőséget megragadnak, hogy népszerűsítsék a Bubble Tea Club-ot. Cserébe a két alapító minden vásárlói panaszt azonnal orvosol, illetve meghallgatja a „rajongóik" javaslatait.

Nincs megállás

A vállalkozás indulásakor mindenki annyi feladatot vállalt magára, amennyit csak tudott. Yip vitte a marketinget, míg Le az operatív feladatok mellett a pénzügyeket felügyelte. Aztán hirtelen akkorára nőtt a cég, hogy már nem bírták erővel. Jelenleg már több mint 20 alkalmazottja van a Bubble Tea Club-nak. Most egy közösségi finanszírozási projektet indítottak, amivel külső tőkét akarnak bevonni a további terjeszkedéshez. Illetve indokolttá vált, hogy szakembereket vegyenek fel a különböző területek élére, akik segíthetik a nemzetközi fejlődést is.

Related Articles Around the Web
The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

A karrier 6 szintje, mérd be, hol tartasz most

Ahány ember, annyi pályív. Ideális esetben az idő múlásával mindenki nagyobb feladatokat és több felelősséget vállal magára, folyamatosan fejlődik, lépked felfelé a ranglétrán. Gary Burnison üzleti tanácsadó 6 szintet határozott meg a karrierépítésben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Hasznos a Facebook új „minitévéje”, de tévézésre alkalmatlan

A Facebook 2018-ban dobta piacra első igazi, saját gyártású okoseszközét, a Portal-t. A videóhívásokra fejlesztett készülék bevált, a vállalat most egyből két új masinát mutatott be.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

A cégóriás autókat és rengeteg pénzt adott a beoltott dolgozóinak

Az Amazon egyelőre nem követeli meg a dolgozóitól, hogy oltassák be magukat, de minden követ megmozgat, hogy minél több alkalmazottja felvegye a koronavírus elleni vakcinát. Ennek érdekében nagyszabású „ösztönzőprogramot" indított.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!