Ha az élet egy csapat kecskét ad a kezedbe, abból pénzt lehet csinálni – de csak lépésről lépésre.
„Mit lehet a kecsketejjel kezdeni?”
– keresett rá a Google-ön az 52 éves Josh Kilmer-Purcell és a 48 éves Brent Ridge, miután szomszédjuk – a New York állambeli Sharon Springsben élő gazdálkodó – arra kérte őket, hogy a 2008-as tőzsdei összeomlás után vegyék át 88 kecskéjét – derül ki az Inc. cikkéből.
A találatok tükrében a házaspár először kecsketejes szappant kezdett készíteni barátaik és a családtagjaik számára. A sok pozitív, bőrtisztító hatásról beszámoló visszajelzés után 2009-ben piacra dobták a Beekman 1802- amit a farmjuk címéről neveztek el.
A Beekman 2016-ban máris az 1112. helyre ugrott az Inc. Az 5000 leggyorsabban növekvő magáncég listáján, és azóta több mint 150 millió dolláros árbevételt hozott.
két kecske néz a kamerába
Fotó: Shutterstock
De a sikerhez több kellett, mint egy szappanrecept. Íme a tanácsaik a kecsketej arannyá váltásához:
- a kétségbeesés jó üzemanyag:
Kilmer-Purcell írói és reklámigazgatói, Ridge orvosi múlttal rendelkezett. 2006-ban kölcsönt vettek fel, 2008-ban azonban egy hónapon belül mindketten elvesztették állásukat. A válság hatására kezdtek el üzleti lehetőséget látni a szomszéd kecskéiben, karrierjük így keresztezte egymást.
- Játssz az erősségeiddel!
Ridge orvosi háttere segített felismerni, a kecsketej pH-értéke hasonló, mint az emberi bőré, Kilmer-Purcell pedig tudta, hogyan építsenek fel egy márkát.
- Soha ne pazarolj el egy „talán”-t!
A szappanokkal több New York-i áruházban próbálkoztak, végül a Henri Bendel adta nekik az első „talán”-t, és megengedte, hogy nyolc héten át árulják a termékeket, majd a sikeres próbaüzem után egyből elkezdte árulni a Beekmant.
- Szerezz magadnak jó PR-t!
Az alapítók sztorija szájról szájra terjedt, egy valóságshow is készült róluk, a The Fabulous Beekman. Könnyen megszerethető történetük eladást generált az áruházakban. A koronavírus-járvány kitörésekor pedig élő közvetítésekbe kezdtek.
- Tégy kis (kecske) lépéseket!
Bár már 2015-től kopogtattak, a vállalkozók csak 2021-ben találták meg a méltó befektetőket. Kilmer-Purcell szerint manapság hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a sikeres vállalkozáshoz egy nagybefektető az egyetlen reményünk, pedig apró lépésekkel is lehet haladni.