Spórolási tippek egy fiatal milliomostól

Koldusból királyfi: 5 praktika a pénzügyi függetlenséghez

Kyle Taylor a 20-as éveiben elindított egy pénzügyi tanácsadással foglalkozó blogot. Néhány év alatt annyi követőre tett szert, hogy egy egész vállalatot épített a weboldala köré. Mára dollármilliomossá vált. A CNBC-vel megosztott 5 praktikát, melyek segítettek neki kilábalni a szegénységből.



Kyle Taylor pályakezdőként a korosztályára jellemző pénzügyi problémákkal küzdött. Úszott a diákhitelben, amit csak tovább rontott a rossz pénzügyi döntéseivel. Megelégelte ezt az állapotot, és elkezdett aktívan, okosan azon dolgozni, hogy megszabaduljon a diákhitelétől. Úgy döntött, létrehoz egy blogot, ahol megosztja az adósság leküzdését célzó pénzügyi stratégiáját. Elmondása szerint 24 évesen olyan rossz helyzetben volt, hogy az utcán eldobált aprópénzeket kellett gyűjtögetnie, hogy ételt tudjon venni magának. 6 év alatt dollármilliomossá vált. Íme, az 5 praktika, ami segített neki kimászni a szegénységből.

Online vásárlás, amiért neked fizetnek

Léteznek olyan weboldalak, amelyek lényegében webshopként üzemelnek, azonban van egy csavar a szolgáltatásukban. Rengeteg értékesítővel vannak kapcsolatban, viszont ha az említett oldalakon keresztül vásárolsz, akkor valamennyi pénzt visszakapsz. Lényegében fizetnek neked azért, hogy vásárolj. Ilyen oldalak például a Rakuten, vagy a Mr. Rebates.

Kyle Taylor azzal példálózott, hogy rengeteg ember minden évben számos olyan kiadással szembesül, amit könnyen a saját javára fordíthat. Azt javasolja, lehetőség szerint minden vásárlást próbáljunk meg az interneten keresztül megvalósítani. Beszélhetünk a karácsonyi ajándékok megvételéről, vagy ruhákról, elektronikai eszközökről, amiket ha ilyen oldalak segítségével veszünk, akkor évente akár több száz ezer forintot is spórolhatunk.

Add el a képeidet

Manapság már a középkategóriás telefonok is képesek arra, hogy kiváló minőségű képeket készítsenek. Nem is beszélve a csúcskategóriás készülékekről, melyek már a profi fényképezőgépek minőségével is vetekednek (legalábbis a laikusok szemében). Óriási kár lenne veszni hagyni ezeket a szuper képeket.

Szerencsére vannak olyan applikációk, weboldalak, amelyek segítségével könnyedén pénzzé tehetjük a képeinket. Ilyen például a Foap. Ide bármilyen képet fel lehet tölteni, ami megfelel a Foap szabályzatának. Ha valakinek megtetszik a képünk, 5 dollárért megveheti az alkotásunk felhasználási jogait. A Foap különböző „versenyeket" is indít, amelyeken akár 500 dollárért (142 500 forint) is eladhatjuk a képünket.

Sör ellenőr

Bizony, ilyen is létezik. Egyes cégek fiatalos külsejű embereket keresnek, akiknek annyi a dolguk, hogy járják a boltokat, vásároljanak valamilyen alkoholt, és jelentsék a megbízóiknak, hogy elkérték-e tőlük a személyi igazolványukat. Ilyen cégek például a Corporate Research, a The Source és a Sinclair Customer Metrics.

Taylor korábban sör-ellenőrként tevékenykedett. Helyi boltokba és benzinkutakra járt vásárolni, majd jelentette a tapasztalatait a cégeknek. Minden egyes helyszín után 20 és 50 dollár közötti összeg ütötte a markát. Ráadásul akkor dolgozott és annyit, amikor és amennyit akart.

Járjál moziba

Taylor a moziba járásból is pénzt csinált. Annyi volt a dolga, hogy le kellett jegyzetelnie, milyen reklámokat és filmelőzeteseket vetítenek az adott mozifilm előtt. Mint kiderült, a reklámügynökségek így bizonyosodnak meg róla, hogy a mozik valóban levetítik a hirdetéseiket. És ezért az infóért szíves örömest fizetnek. Taylor szerint abból is pénzhez lehet jutni, ha véleményezzük a filmeket, vagy egyszerűen leadjuk a drótot a nézők számáról. A filmstúdiók és a reklámügynökségek a moziktól eltérő források adataira is kíváncsiak, így rendszeresen keresnek olyan embereket, akik valós képpel szolgálhatnak a forgalomról, a legnépszerűbb időpontokról, illetve a vetített tartalmakról.

Fedőneve: vásárló

A „mystery shopping" keretein belül Taylor különböző üzleteket, éttermeket keresett fel, ahol vásárolt valamit, majd értékelte a termékeket illetve a vásárlási élményt. Taylor a családjával karöltve rendszeresen kihasználta ezt a bevételi forrást, jellemzően éttermekben. Egy-egy értékelésért cserébe 10-20 dollárt tehetett zsebre, illetve ingyen fogyaszthatott.

Ezek a praktikák az USA-ban remekül működnek, ám kis ügyeskedéssel és átalakítással bárki alkalmazhatja őket.

Ne hagyd ki!