Az adóhivatal ismerősnek jelölt
A hatóság új szabálya az 1977-es méltányos adósságbehajtási gyakorlatról szóló törvény eszközeit bővíti ki. A hitelezők szerint szükség volt a változásra, hiszen a törvényt jóval a közösségi média, az SMS-ek és az internet térhódítása előtt fogadták el.
Az új szabály értelmében a hitelezők SMS-ben és a közösségi fiókokon keresztül, privát üzentek formájában is felkereshetik a hitellel rendelkező amerikaiakat, hogy figyelmeztessék őket adósságuk törlesztésére. Fontos, hogy a behajtók nem tehetnek közzé bejegyzéseket a felhasználók nyilvános profiljain. A törvény lényege, hogy a szóban forgó üzenetek küldéséhez már nem kell külön engedélyt kérni. Ettől függetlenül a felhasználók egyszerűen figyelmen kívül hagyhatják a megkereséseket. Arra vonatkozóan nincs megkötés, hogy a hitelezők hány üzenetet küldhetnek az embereknek.
Nem mindenkinek tetszik
A törvénymódosítás a telefonhívások számára is kitér:
- hetente maximum hét hívás kezdeményezhető egy adott adósság miatt
- a többszörös tartozással rendelkezőket hetente több tucatszor is hívhatják
- ha valakivel sikerült kapcsolatot teremteni, akkor az adósságbehajtók egy hétig nem kereshetik újra az adóst
Bár a követelésbehajtók méltatták a CFPB döntését, a kritikusok szerint komoly problémák merülhetnek fel az új szabály miatt. A lejárt számlákkal kapcsolatos üzenetek rossz embereknél köthetnek ki, a folyamatos internetelérés hiánya miatt a kommunikáció döcögős lesz, illetve a csalók is kihasználhatják az emberek hiszékenységét, és behajtónak kiadva magukat megkárosíthatják őket.
A CBS News szerint az egyesült államokbeli polgárok közel egyharmadának van valamilyen tartozása, ami azt jelenti, hogy a szabály emberek tízmillióinak életét alakíthatja át.