Eltűnt például a kisautók kínálatából a Citroën C1, a Ford Fiesta, a Peugeot 108. Ami maradt, az pedig 40-50 százalékkal drágult. Az áremelkedésért csak részben okolható az EU.
Míg 2014-ben még közel 90 belső égésű motoros és elektromos kisautó volt kapható a piacon, addig idén már jóval kevesebb, mint 80 ilyen kocsi érhető el. Ezek átlagára az elmúlt tíz évben 14 ezer euróról bőven 22 ezer euró fölé növekedett - derül ki a német autóklub (ADAC) összesítéséből.
Jelentős áremelkedések
A HVG megjegyzi, hogy például a Citroën C1, a Ford Fiesta, a Peugeot 108, a Renault Twingo, a Smart Fortwo utód nélkül tűntek el a piacról. A lágyhibrid benzines Fiat 500-as négy évvel ezelőtt 12 990 eurón nyitott, addig most már 17 490 eurót kell fizetni érte. Tisztán elektromosból is hasonló a trend: Az elektromos Fiat 500e ára a 2020-as 23 560 eurós szintről mostanra 29 490 euróra nőtt.
A drágulás egyik oka az EU-szinten kötelezővé tett biztonsági felszerelések bevezetése. A másik pedig az, hogy a gyártók a nagyobb árréssel kecsegtető drágább, nagyobb típusok felé fordultak.
A legolcsóbb magyar újautók
4,44 millió forintos alapárával a Mitsubishi Space Star a legolcsóbb újautó Magyarországon. Igaz, ez annyira fapados, hogy se klíma, se rádió nincs benne. Már csak pár száz darab maradt belőle az országban, aztán megszűnik az utánpótlás, leállt a gyártás. Utána következik a Hyundai i10 5,29 millió forinttól. A Dacia Sandero és a Fiat 500 5,5 millió forinttól érhető el.