Csökkent a személyi sérüléses balesetek száma a hazai autópályákon
Fotó: Shutterstock

Ezek a legveszélyesebb magyar autópályák

Csökkent a személyi sérülésekkel végződő balesetek száma a magyarországi autópályákon tavaly, a megelőző évhez képest. Azonban továbbra is ugyanazon a pályán fordult elő a legtöbb baleset, ahol 2022-ben.


Ezek a legveszélyesebb magyarországi autópályák

A magyarországi autópályákon a személyi sérüléssel végződő közlekedési balesetek száma 500-ra csökkent tavaly, a 2022-es 582-es rekordszint után – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.

Továbbra is az M1-es autópálya a legveszélyesebb. Ott 136 baleset történt. Ezt követte az M3-as 123, az M5-ös 98 és az M0-s 85 szerencsétlenséggel.

Viszont az M7-esen csupán 52 esetet jegyeztek fel 2023-ban, ami az elmúlt évtizedek legalacsonyabb száma. Különösen annak a fényében kedvező az adat, hogy a 2000-es években ez számított a legveszélyesebb pályának.

Az M6-oson mindössze 21 baleset történt, de ez a legkisebb forgalmú hazai autópálya.

A Vg megjegyi, a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma is csökkent. Tavaly 472-en vesztették életüket 438 szerencsétlenségben.

Úgy megrepedt a hazai autópálya, hogy le kellett zárni

Arról is beszámoltunk korábban, hogy több helyen elmozdult az M30-as autópálya szerkezete a 38-as kilométerénél, Szikszó térségben. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg. A balesetveszély elhárítása érdekében az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) úgy döntött, a pályát mindkét irányban, teljes szélességében lezárja.

A korlátozás a 33-as jelű Miskolc-észak és a 40-es jelű Szikszó-csomópont között augusztus 17-ig tarthat mindkét irányba, addig nem közlekedhetnek az autósok ezen a szakaszon.

Szimicsku László, az MKIF kommunikációs igazgatója elmondta, üzemeltetőként ameddig lehetett, fenntartották a forgalmat, de olyan mértékű lett az elmozdulás, hogy nem maradt más választásuk, mint a teljes zárás. Egy 100-150 méter széles részen megsüllyedt a pálya, ami a szerkezete elmozdulásából adódik. Ez utóbbi pedig 10-12 méter földalap.

Az M30-as autópályát 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amellyel az előző uniós ciklus egyik legnagyobb összegű projektje volt. A problémás, 10,4 kilométeres Miskolc és Szikszó közötti szakaszt a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma nyerte el 39,4 milliárdért.


Ne hagyd ki!