BMW ix5 Hydrogen

A BMW arra készül, hogy 2028-ban piacra dobja első hidrogén hajtású elektromos autóit. Ez lesz az első alkalom, hogy egy prémiumkategóriás gyártó ilyen járművekkel lép a vásárlók elé.


A német autógyártó a japán Toyotával együttműködve fejlesztette ki az üzemanyagcellás járművet, és a több mint egy évtizede tartó kooperációt folytatva a jövőben tovább modernizálja a korszerű meghajtás technológiáját - írja a HVG.

Az első üzemanyagcellás jármű prémiumgyártótól

A BMW az üzemanyagcellás motorokat a már létező modellekbe integrálja, azaz nem kerülnek a piacra csak hidrogén hajtással elérhető modellek. A cég vezetői a sajtótájékoztatón nem árulták el, hogy mely modellekben várható az új hajtási lánc megjelenése. Azt viszont világossá tették, hogy az nem a jelenleg pilot tesztelés alatt lévő BMW iX5 Hydrogen lesz.

“Ez mérföldkő az autóipar történetében: ez lesz az első olyan sorozatgyártású üzemanyagcellás jármű, amelyet egy globális prémiumgyártó kínál” - mondta Oliver Zipse, a BMW igazgatótanácsának elnöke.

Továbbra is a Toyota fogja szállítani a BMW-nek a hidrogéncellákat, de a BMW és a Toyota közösen fogja fejleszteni a személyautók hajtásláncrendszerét. A közös munka eredménye mind a BMW, mind a Toyota egyedi modelljeiben felhasználásra kerül.

Ennyibe kerülhet az autózás

A töltéssel kapcsolatban Michael Rath elmondta, hogy 1 kg hidrogén ára jelenleg 10-15 euró (durván 4-6 000 forint) között mozog, míg a BMW iX5 Hydrogenben 6 kg-t használtak fel 500 kilométer megtételéhez. Vagyis a teljes töltés ára durván 60-90 euró (24-36 ezer forint) között mozog, ami összehasonlítható a benzines autók megtankolásának költségével. Az elektromos autókkal való összehasonlítás nehezebb, mivel az otthoni töltés jóval olcsóbb lehet, de a például az autópályán való töltés már hasonló kategóriában mozog, mint a hidrogén.

A BMW és az üzemanyagcellás meghajtás alkalmazását fontolgató többi gyártó – például a Toyota – számára az jelenthet kihívást, hogy a hidrogén töltési infrastruktúra még gyerekcipőben jár.

Van gond a hidrogénhajtású autókkal

Korábban beszámoltunk róla, számos hidrogénautó-tulajdonos csalódott, amiért ilyen autót vásárolt. Emiatt a legelterjedtebb hidrogénmeghajtású autómodell, a Toyota Mirai néhány tulajdonosa jogi lépéseket tett a japán autógyártó ellen. Azt követelik, vásárolja vissza a cég az autóikat.

Az Egyesült Államokból különösen sok panasz érkezett hidrogénautósoktól. Ott a hidrogéntöltő állomások száma héttel csökkent tavaly óta. Jelenleg csupán 52 helyen lehetséges a tankolás.


Ne hagyd ki!