Bemutatták a Citroën C5 Aircross második generációját. Lágyhibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtással is gyártják.
A hosszúsága nem kevesebb mint 15 centiméterrel, 4,64 méterre gyarapodott. Tengelytávja 2,78 méter, 20 colos kerekeken gördül. A csomagtartó űrtartalma 651 liternyi.
145-230 lóerő közötti modellek
Citroën
Hajtáslánc fronton a 145 lóerős, 48 V-os lágyhibrid jelenti a belépőszintet, mely egy 136 lóerős, 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinmotort, egy 28 lóerős villanymotort, egy 0,9 kWh kapacitású akkumulátort és egy hatfokozatú, dupla kuplungos automata váltót vonultat fel. A belépő plug-in hibrid változat 195 lóerő, tisztán elektromosból pedig 210 lóerő.
A gyengébb elektromos változat hatótávja 520, az erősebbé 680 kilométer.
A kereskedelmi forgalmazás a második fél évben kezdődik meg, az alapár várhatóan 39 ezer euró (15,8 millió forint) körül alakul - írja a HVG.
A C5 Aircross konkurensei között egyebek mellett a Honda CR-V, a Volkswagen Tiguan és a Kia Sportage található.
Az elektromos kistestvér
Aki kisebb, olcsóbb e-SUV-ban gondolkodik, nekik opció lehet a Citroën C3 Aircross, ami tavasszal érkezett, érkezik a márkakereskedésekbe. Néhány adat a Szlovákiában készülő autóról:
Az ë-C3 Aircross 38 centivel hosszabb, 4 centivel szélesebb és 8 centivel magasabb, mint a sima ë-C3, a csomagtartója pedig másfélszer akkora, 460 liter. WLTP hatótávja 360 kilométer, autópályán nagyjából 200 kilométert lehet vele menni egy töltéssel. Motorja 113 lóerős teljesítménnyel a modellcsalád legerősebb tagja.
A külföldön 27 ezer eurótól, itthon 10,9 millió forinttól induló autó az egyik legolcsóbb lesz méretkategóriájában az elektromos járművek között