A Bigsteren túl még egy új autómodellt készül piacra dobni a Dacia a közeljövőben. A jármű mérete valahol a Sandero és a Duster között alakulhat. Azonban összességében is irányváltásra készülhet a román gyártó.
Nem a Bigster lehet a Dacia egyetlen új autója
Gilles le Borgne, a Renault csoport (ide tartozik a Dacia is) ügyvezető alelnöke és a vállalat műszaki igazgatója arról beszélt Münchenben a napokban, hogy a Bigster mellett egy másik modellt, egy megújuló Dustert is piacra fog dobni a Dacia. Azt is elárulták, méretre nem fogja elérni a Sanderót, viszont nagyobb lesz, mint a korábbi Duster – írja a profit.ro.
Hozzátették, a tervezett, nagyjából 4,2 méter hosszú harmadik generációs Duster az autógyártó legnagyobb projektje a Bigster mellett. Azonban a most beharagozott B-osztályú SUV bevezetése csak 2025 után várható.
Még inkább terepjárósodhat a Dacia
Több változásra lehet számítani az új Duster crossovernél a korábbi generációihoz képest annak a fényében, hogy sajtóinformációk szerint arculat- és startégiváltásra készül a Dacia. Az autógyártó a terepjárók európai piacára készül betörni és fókuszálni a jövőben, ahol gyakorlatilag nincs konkurenciája az amerikai Jeepnek.
A Dacia egy olyan márka, amely jól illik a terepjárók szerelmeseihez. Ez jó okot ad arra, hogy ilyen autót vegyenek
- idéztük Lawrence van den Ackert, a Renault csoport formatervezési vezetőjét néhány napja.
A hírek szerint a márka zászlóshajója a Dusternél is nagyobb Bigster lesz a későbbiekben. Azonban az árak tekintetében a továbbiakban sem készülnek elszállni.
Amikor az elektromos járművekre való átállás miatt minden márka drágább lesz, nem minden autós engedheti meg magának ezeket. Lesznek olyanok, akik megfizethetőbb, de érdekes autót szeretnének
- tette hozzá Lawrence van den Acker.
A legolcsóbbak között a Dacia
A Dacia egyik modellje a Magyarországon kapható legolcsóbb új autók listáján is rajta van, bár nem az első helyen áll. Júniusban a Mitshubishi Space Star volt a legolcsóbb autó a magyarországi újautópiacon. Meg lehetett vásárolni cirka 4,4 millió forintból. Azonban nem véletlen az alacsony ár: a modell Entry kivitele például légkondit és rádiót sem tartalmaz, valamint csak fehér színben nem feláras.
A legolcsóbbak listájának két második helyezettje van. Az egyik a Kia Picanto 4,9 millió forinttal, aminek év eleje óta 200 ezer forinttal ment fel az ára. Vele holtversenyben a Hyundai i10-es áll. Ez a modell májusban még 5,8 millió forintba került. Ezt a három autót követi a sorban a Dacia Sandero 5,345 millió forinttal.
Azonban úgy tűnik, hiába a kedvező árak, Németh János, a Skoda magyarországi márkaigazgatója korábban arról beszélt, a magyarok többsége nem vásárol ennyiért új autót. Ezek közül egy modell sem szerepel a hazai forgalomba helyezési statisztikák élén. A tapasztalata szerint az ügyfelek 5 millió forint környékén inkább 3-4 éves, komfortosabb használt járműveket vesznek, esetleg hitelre vásárolnak új autót ekkora kerettel.
Hozzátette, az utóbbi időben azt tapasztalja, több autómárka is árháborúba kezdett, és elkezdte leárazni a termékeit. A trend azzal magyarázható, hogy a keresleti piac átfordult kínálatiba, így megnőtt a verseny a vevőkért.