A kínai Nio új elektromos mini autója, a Firefly hamarosan megérkezik Európába. Bár a szigorított uniós vámok késleltetik a bemutatkozást, a tavaszi kínai start után Európa is számíthat a különleges modellre, amely ahogyan hirdetik: "kisebb, mint egy Smart, de okosabb, mint egy Mini".
A Nio harmadik almárkájaként debütáló Firefly célja az alsó kategóriás, de prémium érzést nyújtó elektromos autók piacának meghódítása. A Firefly első modellje 148 800 jüanos (körülbelül 8 millió forintos) árral a Smart és a Mini közé pozicionálja magát. Hivatalos bemutatkozására decemberben, a Nio éves rendezvényén került sor, ahol bejelentették, hogy a modell Kínában jelenik meg először, az európai piacra pedig várhatóan egy negyedéves csúszással érkezik - írja a Világgazdaság.
Akkukülönlegességgel hódítana
Az elektromos autókra kivetett 30,7%-os uniós vám jelentős kihívást jelent a Nio számára, amely eredetileg Európában dobta volna piacra a Firefly-t. A körülmények miatt azonban inkább a kínai értékesítést helyezték előtérbe, a globális terjeszkedés csak később következik.
A Firefly első modellje, amely NAL7000BSEVY1 kódnéven fut, 105 kW teljesítményű. Motorja és lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátora akár 150 km/h maximális sebességet is lehetővé tesz.
A Sunwoda Kína nyolcadik legnagyobb akkugyártója, és olyan LFP-telepeket szállít a Fireflyhoz, amelyeket a Nio konténerállomásain pár perc alatt újra lehet majd cserélni. Kínában már 3000 ilyen csereállomás működik, az európai piacra ezeket az egységeket a Nio biatorbágyi bázisán szerelik össze.
A Firefly debütálása új színt hozhat az európai elektromosautó-piacra, ahol már így is kiélezett a verseny. A Nio célja nemcsak a piaci részesedés növelése, hanem a technológiai innováció és a prémium érzet megteremtése az alsó kategóriában is.
A németeknek is hadat üzentek
A Nio nemrég kezdte meg legdrágább autójának értékesítését is, amellyel a németeknek üzentek hadat: az ET9 nevű akkumulátoros-elektromos szedánt a Porsche AG Panamera és a Mercedes-Benz Group AG S versenytársának szánják.
Az 5,3 méter hosszú ET9 egy feltöltéssel 650 kilométert képes megtenni 100 kilowattórás akkumulátorával, a nagyfeszültségű töltőrendszer pedig mindössze öt perc alatt 225 kilométeres hatótávolságot biztosít. 0-100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt jut el. Két villanymotorjának összteljesítménye 697 lóerő.