Elbúcsúzhatunk egy városi autótól
Fotó: Shutterstock

Fél évszázad után leállnak egy népszerű autó gyártásával

A szabadidő-autókra van manapság kereslet, ezért 47 év után - a vártnál korábban - leáll a Ford a városi autómodellje gyártásával. Az is kiderült, a továbbiakban milyen autót fog gyártani a kölni üzem.


Leáll a Fiesta gyártásával a Ford

Holnaptól nem gyárt több Fiesta modellt a Ford a németországi Kölnben. A helyét a Ford Explorer SUV veszi át. Az eredetileg tervezettnél egy évvel korábban fejezik be az ismert városi autó gyártását. Az amerikai autógyártó egyik legnépszerűbb modellje volt az Európában 1976-ban bemutatott városi autó, azonban mára visszaesett az értékesítése. Emiatt a Ford a jövőben inkább az e-autókra fókuszál.

A Villanyautósok megjegyzik, 47 év alatt összesen nyolc modellgenerációt élt meg a Fiesta. A kompakt ferdehátú számos autópiac eladási listáit hódította meg az elmúlt évtizedekben. Például az Egyesült Királyságban 2009 és 2020 között végig uralta a toplistát. Ezzel a leghosszabb ideig a legkelendőbb modellként értékesített autó lett a szigetországban.

Azonban a világjárvány idején áldozatul esett az autógyártók profitmaximalizáló magatartásának. Ekkor a gyártók az erőforrásaikat inkább a jövedelmezőbb modellek gyártására irányították át. Emiatt tavaly nyáron a rendelések felvételét is leállították. Nem hivatalos források szerint a Ford Fiestából több mint 50 országban összesen nagyjából 22 millió darabot adtak el az elmúlt 47 évben.

Nem fogynak a villanyautók, rálép a fékre a Volkswagen

Mindeközben leállítja a Volkswagen az ID4-es SUV villanyautók, valamint a szintén teljesen elektromos ID7-es szedánok gyártását a következő napokban az észak-németországi Emdenben. A döntés azért is érdekes, mert az ID4-es az egyik legkeresettebb villanyautó volt az idei év első negyedévében Európában.

Emellett a gyár háromhetes nyári szabadságát egy héttel meghosszabbítják azoknak, akik az elektromos autókon dolgoznak. Továbbá megválnak nagyjából 300 ideiglenes alkalmazottjuktól az 1500 foglalkoztatott közül. Azonban továbbra is folytatódik a Passat belsőégésű motoros modellek gyártása.

Az Emdenben gyártott elektromos autók iránti kereslet közel 30 százalékkal marad el az eredetileg tervezett termelési számoktól

- nyilatkozta Manfred Wulff, a gyár üzemi tanácsának a vezetőjét.

Nagyon bíznak benne, hogy az ID7 év végi piaci bevezetése után ismét ki tudják használni az észak-németországi üzem kapacitásait. Azonban a villanyautók kereslete csökken Európában, mivel az utóbbi hónapokban például Németország, Svédország és Franciaország is leállították vagy csökkentették az utánuk járó kedvezményeket és állami támogatásokat.

Ne hagyd ki!