Úgy tűnik, Németországban összpontosulnak az európai autóipar problémái
Fotó: Shutterstock

Újabb jelentős autóipari beszállító készül gyárbezárásokra

A Michelin gumigyártó is bejelentette, bezárja több németországi gyárát. A vállalat jelenleg többezer embert alkalmaz az országban. Azonban nem a francia cég az egyetlen autóipari beszállító, amelyik leépítésre készül Európában.


Jelentős leépítés a Michelinnél Németországban

A karlsruhei, a trieri és a homburgi üzemeit is bezárja a Michelin 2025 végéig – jelentette be a francia cég. Az ügyfélszolgálati központját pedig Németországból Lengyelországba helyezi át. A francia gumiabroncsgyártó a döntését azzal magyarázta, hogy a németországi létesítmények már nem versenyképesek az európai és globális exportpiacokon.

A Reuters emlékeztet rá, a Michelin korábban bezárta a bambergi telephelyét is. A múlt hónapban pedig közölte, 1400 munkahelyet fog leépíteni az Egyesült Államokban.

A VG megjegyzi, Európa legnagyobb gazdaságában több autóipari leépítés is zajlik. Például a Ford 2030-ig tervez átállni kizárólag villanyautók forgalmazására Európában. Emiatt a kölni gyárát - ahol a Ford Fiestát gyártják – egy 2 milliárd dolláros beruházás részeként átépíti. Azonban egyúttal meg is szüntethet legalább ezer munkahelyet. Emellett egy másik, Saar-vidéki telephelyüket is bezárják 2025 végéig, ahol jelenleg mintegy 6500 embert foglalkoztatnak.

Dolgozók ezreitől válik meg a Continental is

Egy másik német autóipari beszállító, a Continental is leépítést jelentett be a napokban. Ők is a versenyképesség javítására hivatkoztak.

Nikolai Setzer, a vállalat vezérigazgatója évek óta hiába küzd a vállalat autóipari részlegének válsága ellen. Most a jelek szerint mintegy 5500 munkahelyet akar megszüntetni, ebből nagyjából ezret Németországban.

A lap úgy tudja, a tervezett leépítések 30 németországi telephelyet érintenek. A megtakarításokat elsősorban az adminisztrációban kívánják elérni.

A nagyságrend érzékeltetésére: az 5500 elbocsátani tervezett dolgozó a cég összlétszámának a három százaléka.

Próbál szembenézni a problémáival a Volkswagen

A Volkswagen márka a jelenlegi struktúrákkal, folyamatokkal és költségekkel már nem versenyképes. (…) Érezhető leépítések nélkül nem működhet az átalakulás

- jelentette ki Thomas Schäfer, a Volkswagen márkavezetője a cég intranetén közzétett üzenetében a héten a Reuters értesülései szerint.

Gunnar Kilan, a német autógyártó személyzeti vezetője a szükséges változtatásokkal kapcsolatban felvetette a részleges nyugdíjazás ötletét. Azonban hozzátette, a létfontosságú megtakarítások nagy része nem ebből fog származni.

A VW két menedzsere nem részletezte, mennyi munkahely szűnhet meg. Viszont jelenleg is tárgyal egy hatékonyságjavító programról a cég menedzsmentje és az üzemi tanács, melytől nagyjából tízmilliárd euró megtakarítást várnak nagyjából 2029-ig.

A vezetés december 6-ra ígérte, hogy tájékoztatni fogja az átmeneti állapot részleteiről a munkavállalóit.

Ne hagyd ki!