Nem áll jól a Volkswagen (VW) szénája. A német autógyártóról hónapok óta érkeznek a rossz hírek. A héten a VW márkavezetői is arról beszéltek, nem a legjobbak a cég kilátásait. Elismerték, a jelenlegi struktúrájával többé nem versenyképes az óriásvállalat.
Próbál szembenézni a problémáival a Volkswagen
A Volkswagen márka a jelenlegi struktúrákkal, folyamatokkal és költségekkel már nem versenyképes. (…) Érezhető leépítések nélkül nem működhet az átalakulás
- jelentette ki Thomas Schäfer, a Volkswagen márkavezetője a cég intranetén közzétett üzenetében a héten a Reuters értesülései szerint.
Gunnar Kilan, a német autógyártó személyzeti vezetője a szükséges változtatásokkal kapcsolatban felvetette a részleges nyugdíjazás ötletét. Azonban hozzátette, a létfontosságú megtakarítások nagy része nem ebből fog származni.
A Portfolio megjegyzi, a VW két menedzsere nem részletezte, mennyi munkahely szűnhet meg. Viszont jelenleg is tárgyal egy hatékonyságjavító programról a cég menedzsmentje és az üzemi tanács, melytől nagyjából tízmilliárd euró megtakarítást várnak nagyjából 2029-ig.
A vezetés december 6-ra ígérte, hogy tájékoztatni fogja az átmeneti állapot részleteiről a munkavállalóit.
Leállt a VW villanyautók gyártása Zwickauban
Egyébként a Volkswagen november közepén közölte, ismét le kellett állítaniuk a villanyautóik gyártását, ezúttal a németországi Zwickauban.
A szállítási korlátozások a szászországi zwickaui járműgyárat egy gyártósoron érintik november 9-től, csütörtöktől körülbelül három hétig. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron modellek, valamint a VW ID.4 és ID.5 gyártása ebben az időszakban szünetel. A VW ID.3 és Cupra Born modelleket nem érintik a szállítási szűk keresztmetszetek
- idézi a cég szóvivőjét az AutoPro.
Tehát amíg korábban keresleti problémák merültek fel, most ellátási nehézségekkel indokolták a döntést. A cseh határhoz közeli üzem a villanymotorokat jellemzően a VW saját, kasseli gyárából szerzi be. Azonban ott a szokásosnál kevesebb motort gyártottak az ellátási láncaik szakadozása miatt, így Zwickauba sem jutott elég.
A meglévő motorokat ID.7-es elektromos szedánokba szerelik, mivel a zászlóshajó e-modell prioritást élvez más villanyautóikkal szemben.
Szoftverfejlesztők ezreitől válhat meg a Volkswagen
Igencsak rájár a rúd manapság a cégcsoportra. Körülbelül 6 ezer ember dolgozik a Volkswagen autóinak szoftvereit fejlesztő vállalatnál, a Cariadnál. Az elmúlt években több új autómodell és fontos szoftver megjelenése is csúszott a német autógyártó leányvállalata miatt. Úgy tűnik, elege lett belőle a VW a nyáron kinevezett új igazgatójának, Peter Bosch-nak: létszámleépítést jelentett be a cégnél. A Manager Magazin szerint körülbelül az alkalmazottak harmadától, azaz nagyjából 2 ezer embertől válhat meg a leányánál a német multi.
Azonban a magazin értesüléséhez a Handelsblatt hozzáteszi, a vállalatnál nagyszabású átalakításon dolgoznak, viszont annak csak a végleges változatáról fogjál értesíteni a sajtót. Az Electrive padig arról ír, hogy a Cariad 40 egységből áll, de azok felét akár el is adhatják. Azonban a végleges tervekre a szakszervezetnek is rá kell bólintania.