Hetekre leállította a villanyautók gyártását a Volkswagen Zwickauban. A cég szóvivője ellátási nehézségekkel magyarázta a döntést. Idén ez már a sokadik probléma, amivel szembe kell néznie a cégóriásnak.
Áll a VW villanyautók gyártása Zwickauban
A Volkswagen (VW) tájékoztatása szerint ismét le kellett állítaniuk a villanyautóik gyártását, ezúttal a németországi Zwickauban.
A szállítási korlátozások a szászországi zwickaui járműgyárat egy gyártósoron érintik november 9-től, csütörtöktől körülbelül három hétig. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron modellek, valamint a VW ID.4 és ID.5 gyártása ebben az időszakban szünetel. A VW ID.3 és Cupra Born modelleket nem érintik a szállítási szűk keresztmetszetek
- idézi a cég szóvivőjét az AutoPro.
Tehát amíg korábban keresleti problémák merültek fel, most ellátási nehézségekkel indokolták a döntést. A cseh határhoz közeli üzem a villanymotorokat jellemzően a VW saját, kasseli gyárából szerzi be. Azonban ott a szokásosnál kevesebb motort gyártottak az ellátási láncaik szakadozása miatt, így Zwickauba sem jutott elég.
A meglévő motorokat ID.7-es elektromos szedánokba szerelik, mivel a zászlóshajó e-modell prioritást élvez más villanyautóikkal szemben.
Szoftverfejlesztők ezreitől válhat meg a Volkswagen
Igencsak rájár a rúd manapság a cégcsoportra. Körülbelül 6 ezer ember dolgozik a Volkswagen autóinak szoftvereit fejlesztő vállalatnál, a Cariadnál. Az elmúlt években több új autómodell és fontos szoftver megjelenése is csúszott a német autógyártó leányvállalata miatt. Úgy tűnik, elege lett belőle a VW a nyáron kinevezett új igazgatójának, Peter Bosch-nak: létszámleépítést jelentett be a cégnél. A Manager Magazin szerint körülbelül az alkalmazottak harmadától, azaz nagyjából 2 ezer embertől válhat meg a leányánál a német multi.
Azonban a magazin értesüléséhez a Handelsblatt hozzáteszi, a vállalatnál nagyszabású átalakításon dolgoznak, viszont annak csak a végleges változatáról fogjál értesíteni a sajtót. Az Electrive padig arról ír, hogy a Cariad 40 egységből áll, de azok felét akár el is adhatják. Azonban a végleges tervekre a szakszervezetnek is rá kell bólintania.
Akkugyárépítést is elkaszált a VW
Mindeközben a VW egy másik leányvállalata, a PowerCo több helyszínt is kiválasztott akkumulátorcellák gyártásához Németországban, Spanyolországban és Kanadában az elmúlt időszakban, valamint még egy akkumulátorgyár építéséről volt szó Csehországban. Azonban az utóbbi beruházás leállítását jelentette be a német cég a napokban – számolt be róla a Bloomberg.
A cseh akkugyárépítés elkaszálásának is köze lehet a már említett átalakításokhoz, hiszen azt a kedvezőtlen, aktuális villanyautó-piaci helyzettel, azon belül például a szegmens lassú növekedésével magyarázta a cég.
A felsorolt problémák annak a fényében nem meglepőek, hogy Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója már a nyáron kijelentette: ”Ég a ház”.