Honda kormány és műszerfal
Fotó: Everyonephoto Studio / Shutterstock.com

Gondban a Honda, sovány vigasz, hogy ezzel nincs egyedül

A Honda munkahelyeket szüntet meg, és három kínai üzemében szünetelteti a termelést, hogy csökkentse a felhalmozódott készleteket. Az intézkedés a japán autógyártó készülő startégiaváltásának része. A Honda nincs egyedül a gondjaival.


A japán autógyártó több mint 2000 dolgozónak ajánlott fel végkielégítési csomagot a kínai állami tulajdonú Dongfenggel közös vállalatánál. A létszámoptimalizálás a fenntartható működés biztosítására és az elektromos járművekre való átállás felgyorsítására irányuló stratégia része. A portfolio.hu azt írja, nem véletlenül reagál drasztikusan a Honda a kínai helyzetre, a japán autógyártó kínai eladásai ugyanis 21,5 százalékkal zuhantak 2024 első felében.

A világ autóiparának gyengélkedését az is jól mutatja, hogy az Audi Belgiumban került kínos helyzetbe. A vállalat még júliusban közölte, hogy a Brüsszelben működő üzeme bezárása nem zárható ki az ott gyártott elektromos Q8 e-tron SUV típusú járművek iránti gyenge kereslet miatt. A telephelyen mintegy 3000 alkalmazott dolgozik,a munkások tiltakozó akciókkal próbálják rávenni a cég vezetését a helyzet mielőbbi tisztázására.

Kevesebb autó gyártására készül a Volkswagen, amihez kevesebb munkavállaló szükséges. Vastag bónusszal és kedvező előnyugdíjazással próbálja rávenni a munkatársakat, hogy önként távozzanak. Meg nem erősített, de nem is cáfolt információk szerint április és június között a konszern 50 000 eurós (közel 20 millió forint) bónuszt ajánlott a dolgozóknak, ha beleegyeznek a végkielégítésbe. A tipikus ösztönzők mellett egyes alkalmazottak így akár 450 000 eurót (177 millió forint) is kaptak, ha távoztak a cégtől.

Amint arról nemrégiben beszámoltunk, 6,2 millió autót is tudna gyártani Németország, ám tavaly mindössze 4,1 millió darabot állított elő. A nagy német autógyártók németországi üzemei tavaly átlagosan csak kapacitásuk alig több mint kétharmadát használták ki. Az okok főként az elektromos járművek iránti alacsony keresletben keresendőek. Több nagy telephely csak kapacitásának mintegy a felén működött, köztük a Volkswagen és a Mercedes-Benz fő üzemei Wolfsburgban és Sindelfingenben. A Berlin melletti Grünheidében működő Tesla-gyár, amely 2022-ben kezdte meg a termelést, szintén csak 51 százalékos kihasználtsággal működött.


Ne hagyd ki!