A közlekedési vizsgáztatásban 2022 tavaszától egységes és központosított elektronikus rendszer működik majd - jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.


Az ügyintézés elektronikus útra terelése kényelmesebbé, gyorsabbá, egyszerűbbé teszi az ügyintézést, csökkenti az adminisztrációs terheket. A teljes körű elektronikus ügyintézés egyszerűsíti a jogosítvány megszerzésének menetét is, a jövőben a gépjárművezetői vizsgára jelentkezést ügyfélkapun keresztül indíthatják el, ahol az autósiskolát is megjelölhetik. A későbbiekben a képzőszerveken keresztül a vizsga helyszínét, időpontját is ki lehet majd választani.

Évi 600 ezer vizsga

Magyarországon évente jóval több mint félmillió közlekedési vizsgaeseményt regisztrálnak, a közútiakból 550-600 ezer zajlik, közülük közel 400 ezer vizsga a B-típusú jogosítvány megszerzéséhez köthető, 60-70 ezer alkalommal már dolgozó vagy leendő hivatásos járművezetők tesznek közlekedési vizsgát, frissítik fel ismereteiket. Emellett évente több ezren szerzik meg a kedvtelési célú hajózáshoz, vitorlázáshoz szükséges engedélyt, és az idén januártól a nem játéknak minősülő drónok használata is képzéshez és vizsgához kötött - ismertette az államtitkár.

További változások

  • Az új rendszerbe komplett vizsgaanyag is bekerül, és lehetővé válik az elektronikus fizetés. Ezen felül, egy másik projektben megvalósuló fejlesztéssel a vizsgázók mindenütt egységesen magas színvonalú informatikai eszközöket használhatnak az elméleti vizsgákon. A Közlekedési és Alkalmassági Vizsgaközpont (KAV) minden telephelyén megújítja eszközparkját 2021 végéig.
  • Mosóczi László azt is elmondta, hogy a vizsgabiztosok a vizsgáztatás jelenleg még papíralapú dokumentumait is közvetlenül az online központi rendszerbe töltik majd fel. Új tableteket kapnak, amelyekkel a gyakorlati vizsgán az autóban ülve folyamatosan rögzítik a vizsgafeladatok teljesítését, így nem lesz szükség utólagos adminisztrációra, lényegében azonnal megtörténik a kiértékelés, átláthatóbbá válnak a folyamatok.
  • A KEVIFEL-projekt részeként egy weboldal is készül, amely a járművek műszaki vizsgálatainak adatairól hiteles adatbázisokon alapuló tájékoztatást nyújt a gépkocsivásárlást és -értékesítést tervezők számára. Az adatlekérdezést az ÚtON mobilapplikáció továbbfejlesztett verziója is segíti majd.
  • A KEVIFEL projektgazdája az ITM, a fejlesztés teljes egészében az Európai Unió vissza nem térítendő 1,8 milliárd forint támogatásában valósul meg a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) konzorciumában.


The Conversation

Friss

Fotó:123RF

A prémiumkategóriás elektromos autózás már nem utópia

Az elektromos autózás forradalmát jelzi, hogy egyre több prémium autógyártó jelenik meg különböző méretű modellekkel a piacon. Gyorsan növekvő szegmensről beszélhetünk, amelynek úttörője az amerikai Tesla volt. Összegyűjtöttük azokat a már kapható e- autó modelleket, amelyek joggal szerepelhetnek a prémium kategóriában.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: pixabay.com

Szép pénzt remél műkincsei digitalizálásától a világhírű  múzeum

Az Ermitázs műkincsei augusztus végén nem helyettesíthető tokenek (NFT) formájában kerülnek értékesítésre a Binance piacterén.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A Facebook, ahogyan eddig ismertük, pár év múlva megszűnhet létezni

Mark Zuckerberg igen tartalmas interjút adott a The Verge-nek, amelyből iderült, mit tervez a Facebookkal. Elöljáróban csak annyit mondunk: metaverzum.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!