Világszintű probléma
A szóban forgó Chevrolet Bolt EV modellt 2016-ban kezdték gyártani. Az autó az európai piacon is megjelent, annyi különbséggel, hogy itt a testvérmodelljét, az Opel Amera-e-t értékesítették. A gyártó 2020 novemberében jelentette be, hogy az első két évben gyártott modelleket visszahívja, ugyanis kiderült, hogy a teljesen feltöltött akkumulátorok tűzveszélyesek. Az elmúlt években aggasztóan sok tűzesetet regisztráltak a Bolt gépjárművekkel kapcsolatban, amelyek az autók akkumulátoraira voltak visszavezethetők. Időközben rájöttek, hogy az LG sérült anódokkal és rosszul behelyezett elválasztóelemekkel gyártotta le az akkumulátorcellákat. Idén augusztusban újabb fordulatot vett az ügy, amikor a GM jobbnak látta, ha visszahívja a valaha legyártott összes Chevrolet Bolt autót. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az Opel is úgy döntött, hogy berendeli az Amera-e modelleket, ami nagyjából 9500 európai tulajdonost érintett. Ezzel az a probléma, hogy amikor az Opel elkezdte fejleszteni az Amera-t, akkor még a GM leányvállalata volt, most viszont már a Stellanis csoporthoz tartozik. Bár Magyarországon nem forgalmazták a szóban forgó autókat, ez nem zárja ki, hogy magyar tulajdonosok is érintettek az ügyben.
Fotó: Shutterstock
Költséges hiba
A GM szemszögéből nézve a visszahívás 140 ezer autót érintett, ami a javításokkal együtt becslések szerint kétmilliárd dollárjába, azaz nagyjából 624 milliárd forintjába került. Az LG vállalata a felelősséget, és beleegyezett, hogy 1,9 milliárd dolláros, átszámítva közel 593 milliárd forintos kártérítést fizet a General Motors-nak. A gyártási problémák az LG dél-koreai és Michigan-i manufaktúráiban jelentkeztek. Shilpan Amin, a GM globális beszerzési vezetője kifejtette, hogy a történtek ellenére továbbra is megbecsült és elismert beszállítóként tekintenek az LG-re, és várhatóan még ebben a hónapban megkezdik a járművek javítását.