A General Motors (GM) 2021-ben több mint 140 ezer autót hívott vissza, mert a modellekbe szerelt akkumulátorokat tűzveszélyesnek minősítették. Az alkatrészt az LG Electronics gyártotta, amely most 1,9 milliárd dolláros kártérítést fizethet a károsultnak.


Világszintű probléma

A szóban forgó Chevrolet Bolt EV modellt 2016-ban kezdték gyártani. Az autó az európai piacon is megjelent, annyi különbséggel, hogy itt a testvérmodelljét, az Opel Amera-e-t értékesítették. A gyártó 2020 novemberében jelentette be, hogy az első két évben gyártott modelleket visszahívja, ugyanis kiderült, hogy a teljesen feltöltött akkumulátorok tűzveszélyesek. Az elmúlt években aggasztóan sok tűzesetet regisztráltak a Bolt gépjárművekkel kapcsolatban, amelyek az autók akkumulátoraira voltak visszavezethetők. Időközben rájöttek, hogy az LG sérült anódokkal és rosszul behelyezett elválasztóelemekkel gyártotta le az akkumulátorcellákat. Idén augusztusban újabb fordulatot vett az ügy, amikor a GM jobbnak látta, ha visszahívja a valaha legyártott összes Chevrolet Bolt autót. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az Opel is úgy döntött, hogy berendeli az Amera-e modelleket, ami nagyjából 9500 európai tulajdonost érintett. Ezzel az a probléma, hogy amikor az Opel elkezdte fejleszteni az Amera-t, akkor még a GM leányvállalata volt, most viszont már a Stellanis csoporthoz tartozik. Bár Magyarországon nem forgalmazták a szóban forgó autókat, ez nem zárja ki, hogy magyar tulajdonosok is érintettek az ügyben.

Feh\u00e9r sz\u00edn\u0171 Chevrolet Bolt EV t\u0171zvesz\u00e9lyes akkumul\u00e1torral

Fotó: Shutterstock

Költséges hiba

A GM szemszögéből nézve a visszahívás 140 ezer autót érintett, ami a javításokkal együtt becslések szerint kétmilliárd dollárjába, azaz nagyjából 624 milliárd forintjába került. Az LG vállalata a felelősséget, és beleegyezett, hogy 1,9 milliárd dolláros, átszámítva közel 593 milliárd forintos kártérítést fizet a General Motors-nak. A gyártási problémák az LG dél-koreai és Michigan-i manufaktúráiban jelentkeztek. Shilpan Amin, a GM globális beszerzési vezetője kifejtette, hogy a történtek ellenére továbbra is megbecsült és elismert beszállítóként tekintenek az LG-re, és várhatóan még ebben a hónapban megkezdik a járművek javítását.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A Mol nem hagyja annyiban a Hernádi Zsoltot elmarasztaló horvát ítéletet

A Mol-csoport csalódottságának adott hangot az ítélet kapcsán. Álláspontjuk szerint a legfelsőbb bíróság annak ellenére hagyta helyben a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét, hogy korábban mind a magyar hatóságok, mind pedig a horvát kormány által kezdeményezett nemzetközi választottbírósági eljárás azt állapította meg, hogy sem a Mol, sem annak tisztségviselői nem követtek el bűncselekményt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szálka a vásárlók szemében a faáruk drágulása, lépett a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat. A vizsgálat a Nébih ellenőrzéseivel összehangolt helyszíni kutatásokkal indult, a GVH vizsgálói több piaci szereplőnél is megjelentek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Horvátországban jogerőre emelkedett a Mol-vezér börtönbüntetése

A horvát legfelsőbb bíróság megerősítette a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét Ivo Sanader volt horvát kormányfő és Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója egyesített perében - közölte a Jutarnji List című horvát napilap. A nemzetközi választottbíróság szerint viszont Horvátország nem tudta bizonyítani, hogy a Mol (vagy Hernádi Zsolt) megvesztegette volna Sanadert.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!