Selyem borítás, 65 colos 4K képernyő, 42 hangszórós hangrendszer és a vezető-, valamint az utasteret elválasztó intelligens üvegfal - a Mercedes-Benz Vision V gyakorlatilag egy luxus lounge, miközben új dimenziót nyit az elektromos prémium egyterűek kínálatában.
Mercedes
A Mercedes-Benz Vision V koncepcióautó új dimenziót nyit az elektromos prémium egyterűek világában. A mozgó társalgóként is értelmezhető jármű nem csupán dizájnban és technológiában újít, gyártása is részben Kínában történik majd – a világ egyik legfontosabb és leggyorsabban növekvő piacán - derül ki a Portfolio és az e-cars.hu cikkeiből.
Tulajdonképpen egy luxus lounge
A Mercedes-Benz a sanghaji autószalon előestéjén mutatta be a Vision V-t, amely kétféle koncepcióval érkezik: a VLE a prémium családi felhasználást célozza, míg a VLS a luxus S-osztály mobil változata, amely akár VIP shuttle, guruló iroda vagy privát lounge is lehet. Az autó belső tere valódi mozgó szalonná alakítható – dönthető fotelokkal, 65 colos 4K képernyővel, 42 hangszórós hangrendszerrel és intelligens üvegfallal, amely elválasztja az utas- és a vezetőteret.
A belső teret fehér nappabőr, selyem, és nyitott pórusú gyökérfa burkolatok borítják.
A Vision V a VAN.EA elektromos platformra épül, több mint 500 km-es hatótávval, 800 voltos technológiával és MB.OS operációs rendszerrel. A jármű többféle hajtáslánccal is rendelhető lesz, így a Mercedes rugalmasan alkalmazkodhat a magán- és az üzleti vásárlók eltérő igényeihez is.
Kecskeméten már humanoid robotok is dolgoznak
Idehaza a Mercedes már humanoid robotokat is tesztel. Ez úgy derült ki, hogy a texasi robotgyártó vállalat, az Apptronik kereskedelmi megállapodást jelentett be a Mercedesszel. A The Financial Times értesülései szerint az cég robotmunkásának tesztelése a kecskeméti gyárban már meg is kezdődött. Az Apollo névre keresztelt, 1,73 méter magas és 72,5 kilós robot akár 22 kilót is képes megemelni, egy feltöltéssel pedig négy órát működik. Akkumulátora kicserélhető, így folyamatosan tud dolgozni - írtuk korábban.