BMW 7 önvezető technológia
Fotó: Shutterstock

Itt a BMW önvezetős újdonsága: Netflixezés vezetés közben

A BMW bejelentette, hogy a 7-es sorozatban kombinálja egymással a 2-es és a 3-as szintű önvezetést, amire eddig még nem volt példa az iparágban. 60 km/h-s sebességig elengedhető a kormány, filmet nézhetünk, az autó teszi a dolgát.


Bár sokan úgy gondolják, hogy a Tesla élen jár a félautonóm vezetéstámogató rendszerek terén, a Full-Self Driving (FSD) rendszere csak 2. szintűnek minősül. A BMW megelőzte a Teslát, és az első autógyártó lett, amely engedélyt kapott a 2. és 3. szintű rendszerek kombinációjára ugyanabban a járműben.

A BMW Highway Assistant legkülönlegesebb része az automatikus sávváltás funkció, amely a forgalmi helyzettől függően önállóan hajtja végre a műveletet. A sávváltás megerősítéséhez a vezetőnek csak az egyik külső tükörbe kell néznie.


Németországban ez a rendszer mostantól a Personal Pilot L3 rendszerrel együtt működhet. A legújabb ultrahangos és radar szenzorokkal, illetve rendkívül érzékeny 3D Lidar érzékelővel felvértezett új 7-es BMW-kben a vezető akár 60 km/órás sebességnél leveheti a kezét a kormányról, figyelmét az útról: telefonálhat, sms-ezhet, akár videókat is nézhet,, de néhány másodpercen belül újra vezeti kell tudnia az autót.


A Personal Pilot L3 névre hallgató szolgáltatás első körben Németországban érhető el, az ára 6000 euró (2,4 millió forint) - írja a HVG.

Messze még a valódi önvezető autó

Ugyan a vezetéstámogató rendszerekben folyamatosak a fejlesztések - például a Tesla és a Mercedes-Benz is élen jár - a szó szerint önvezető technológia még gyermekcipőben jár. Márciusban írtunk arról,hogy az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) kilenc autógyártó 14 vezetéstámogató rendszerét értékelte a saját szabványai alapján. Csak egy kapott közülük elfogadható minősítést. A fejlesztések ettől függetlenül rohamléptekben zajlanak.


Ne hagyd ki!