Bár sokan úgy gondolják, hogy a Tesla élen jár a félautonóm vezetéstámogató rendszerek terén, a Full-Self Driving (FSD) rendszere csak 2. szintűnek minősül. A BMW megelőzte a Teslát, és az első autógyártó lett, amely engedélyt kapott a 2. és 3. szintű rendszerek kombinációjára ugyanabban a járműben.
A BMW Highway Assistant legkülönlegesebb része az automatikus sávváltás funkció, amely a forgalmi helyzettől függően önállóan hajtja végre a műveletet. A sávváltás megerősítéséhez a vezetőnek csak az egyik külső tükörbe kell néznie.
Németországban ez a rendszer mostantól a Personal Pilot L3 rendszerrel együtt működhet. A legújabb ultrahangos és radar szenzorokkal, illetve rendkívül érzékeny 3D Lidar érzékelővel felvértezett új 7-es BMW-kben a vezető akár 60 km/órás sebességnél leveheti a kezét a kormányról, figyelmét az útról: telefonálhat, sms-ezhet, akár videókat is nézhet,, de néhány másodpercen belül újra vezeti kell tudnia az autót.
A Personal Pilot L3 névre hallgató szolgáltatás első körben Németországban érhető el, az ára 6000 euró (2,4 millió forint) - írja a HVG.
Messze még a valódi önvezető autó
Ugyan a vezetéstámogató rendszerekben folyamatosak a fejlesztések - például a Tesla és a Mercedes-Benz is élen jár - a szó szerint önvezető technológia még gyermekcipőben jár. Márciusban írtunk arról,hogy az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) kilenc autógyártó 14 vezetéstámogató rendszerét értékelte a saját szabványai alapján. Csak egy kapott közülük elfogadható minősítést. A fejlesztések ettől függetlenül rohamléptekben zajlanak.