A Magyarországon futó személygépkocsik átlagéletkora 3 évvel emelkedett 2011 óta, és megközelíti a 15 évet.
A gazdasági növekedés tempójában kiugrónak jónak számító 2019-ben 3,8 millió autó futott a hazai utakon. 2010 és 2019 között a személygépjármű-állomány 828 ezerrel, vagyis 28 százalékkal gyarapodott. Az eredményeket összesítő GKI Gazdaságkutató arra is felhívta a figyelmet, hogy ebben az időszakban 85 százalékkal emelkedett a reálbér, nem csoda, hogy sokan vettek maguknak autót. Korban, árban elég nagy a szórás. Az autóállomány életkora azért is nő, mert sokan nem engedhetnek meg maguknak egy új, vagy nagyon fiatal autót, a hazai piacon viszont nem érhető el annyi régi autó, ezért sok használt, idősebb autót hozunk be a nyugat-európai országokból.
Földrajzi eltérések
Az ország déli, keleti és főleg észak-keleti településein jóval az országos átlag alatt volt a 100 lakosra jutó autók száma, a települések között 20-szoros különbség is előfordult.
A személygépkocsik százalékos eloszlása így alakult a különböző területeken, 2019-ben:
- Budapest: 19 százalék
- Megyei jogú városok: 21 százalék
- Községek: 27 százalék
- Városok: 33 százalék
Az autók száma Győr-Moson-Sopron, Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben nőtt leginkább, legkevésbé pedig Tolnában, Békésben és Baranyában. A fővárosban a gyarapodás mértéke viszonylag alacsony volt, viszont az itt élők 110 882 esetben engedhettek meg maguknak új autót az elmúlt kilenc évben.